آموزشگا ه های بازیگری که دست هنرجویان را در پوست گردو می گذارد

به گزارش مجله گیلاسفا، تقی پور گفت: در آکادمی های بازیگری نظارت بر روی سرفصل های آموزشی وجود ندارد و وزارت ارشاد می تواند در این زمینه نقش پر رنگ تری داشته باشد.

آموزشگا ه های بازیگری که دست هنرجویان را در پوست گردو می گذارد

سوسن تقی پور، مدیر مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در برنامه گفت و گوی فرهنگی از رادیو گفت وگو گفت: آکادمی های تئاتر باید تربیت نماینده تماشاگر باشند و در مقوله بعدی باید تئاتر را به منظور تخصص آفرینی، ارتقای سطح دانش و مهارت هنرجویان انجام دهند.

تقی پور گفت: ما وقتی از تئاتر و بازیگری حرف می زنیم، به جنبه های زیادی از آن ها اشاره می کنیم. از کارگردانی و طراحی صحنه گرفته تا منشی گری. ولی متاسفانه بازار بازیگری رونق فراوان دارد. شاید این امر به سلبریتی هایی که برمی گردد که نوجوانان آن ها را می بینند. بنده فکر می کنم که دورنمای خوبی را برای آینده نوجوانان تعریف نکردیم. ما باید از زمان دبستان استعداد بچه هایمان را بشناسیم و شغل هایشان را تعیین کنیم.

مدیر مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر گفت: بازیگری بازار خوش و آب رنگ است که اگر افراد با استعداد باشند و ارتباطی در این زمینه نداشته باشند، به ندرت جذب این حرفه می شوند. اول ارتباط در این زمینه حرف اول را می زند، اینکه کدام آکادمی بروند و آیا می توانند هزینه هنگفت آکادمی را بپردازند؟

سوسن تقی پور گفت: خوشحالم که در دانشگاه علمی و کاربردی این امکان وجود دارد که اگر افراد با استعداد نمی توانند در آکادمی شرکت نمایند، می توانند با شهریه کم هم دیده شوند. این دیده شدن به علت اساتیدی است که حضور دارند. از طرفی، باید از خودمان پرسید که مگر چقدر به بازیگر احتیاج داریم و چقدر عرصه تئاتر ما پرمخاطب هست و محتوای فاخر فراوری می گردد؟

مدیر مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در پاسخ به این سوال آیا در آکادمی های بازیگری نظارت وجود دارد یا نه، گفت: وقتی آکادمی ها زیر نظارت وزارت ارشاد باشند، نظارت وجود دارد. ولی این نظارت ها در حدی است که آیا کلاس ها مختلط برگزار می گردد یا نمی گردد. من ندیدم نظارتی بر سرفصل های آموزشی وجود داشته باشد؛ به این علت که سرفصل های مختلفی ارائه می گردد. یعنی در آکادمی های بازیگری سرفصل های منسجمی دیده نمی گردد.

سوسن تقی پور با بیان اینکه وزارت ارشاد می تواند نقش پر رنگ تری در سرفصل های آموزشی داشته باشد، گفت: وزارت ارشاد می تواند با تربیت مدرسان خوب این خلا را پر کند. در حوزه تئاتر و سینما دو نوع مدرس داریم. یک نوع مدرسانی هستند که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند، بدون اینکه یک دفعه جلوی دوربین ایستاده باشند و بازی مقابل دوربین آموزش دهند. دسته دیگر مدرسان ما کسانی هستند که تجربه دارند و بار ها به روی صحنه رفتند، ولی پایه علمی ندارند.

خبرنگاران فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1298

به "آموزشگا ه های بازیگری که دست هنرجویان را در پوست گردو می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگا ه های بازیگری که دست هنرجویان را در پوست گردو می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید