استرالیا فیس بوک را جریمه می نماید

به گزارش مجله گیلاسفا، یک سازمان قانونگذاری استرالیا فیس بوک را به جمع آوری اطلاعات کاربران بدون رضایت کاربران متهم کرد و خواهان جریمه این شرکت فناوری شده است.

استرالیا فیس بوک را جریمه می نماید

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) خاطرنشان کرد خواستار جریمه فیس بوک است زیرا هرچند این شرکت ادعای حفاظت از اطلاعات کاربران را دارد، اما به طور پنهانی با استفاده از داده های به دست آمده شرکت هایی برای خرید انتخاب نموده است.

البته مبلغ جریمه مذکور هنوز تعیین نیست.

این درحالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز شبکه اجتماعی را متهم می نماید با استفاده از اطلاعات مشتریان به شیوه غیر قانونی سلطه خود بر بازار را حفظ نموده است. علاوه بر آن با تکیه بر اطلاعات کاربران شرکت هایی را برای ادغام هدف می گیرد مانند اینستاگرام و واتس اپ.

رادی سیمز مدیر این کمیسیون در یک کنفرانس خبری گفت: این شکایت با اقدام کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مربوط است. اما آنها چالش های رقابتی را مد نظر دارند و ما چالش های مربوط به مشتریان را آنالیز می کنیم.

همچنین سازمان قانونگذاری در حوزه حفاظت از اطلاعات شکایتی جداگانه علیه فیس بوک تنظیم و این شرکت را متهم می نماید با اجرای تست شخصیت موسسه کمبریج آنالایتیکا حریم خصوصی کاربران را نقض نموده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 382

به "استرالیا فیس بوک را جریمه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا فیس بوک را جریمه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید