استفاده مقامات چینی از آیفون ممنوع شد

به گزارش مجله گیلاسفا، به گفته منابع مطلع چین به مقامات در آژانس های اصلی دولتی دستور داده از آیفون و دیگر دستگاه های برندهای خارجی برای کار استفاده نکنند یا آنها را به دفتر محل کار خود نبرند.

استفاده مقامات چینی از آیفون ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران، به نوشته رویترز، این دستورات طی هفته های اخیر به وسیله مقامات ارشد به کارمندانشان داده شده و هنوز تعیین نیست تا چه حد گسترده هستند.

وال استریت ژورنال که این خبر را فاش نموده، به نام موبایل سازان دیگر به غیر از اپل اشاره ای ننموده است. دفتر اطلاعات شورای دولتی چین بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود و اپل نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

چین در سالهای اخیر بیش از پیش نگران آنالیز داده ها شده و چند قانون و مقررات مختلف برای شرکت ها وضع نموده است.

این کشور درماه می از شرکت های بزرگ دولتی (SOE) خواسته بود نقشی کلیدی در کوشش برای دستیابی به خوداتکایی در فناوری ایفا نمایند.

این در حالی است که تنش های چین و آمریکا افزایش یافته زیرا واشنگتن با متحدانش همکاری می نماید تا دسترسی چین به تجهیزات حیاتی مورد احتیاج برای رقابتی نگه داشتن صنعت تراشه های این کشور را مسدود کند.

از سوی دیگر دولت چین محموله های شرکت های برجسته آمریکایی مانند هواپیماسازی بوئینگ و شرکت تراشه های ساخت شرکت میکرون تکنولوژی را محدود نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1465

به "استفاده مقامات چینی از آیفون ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده مقامات چینی از آیفون ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید