افزایش 38 درصدی تردد جاده ای در ایام منتهی به نوروز

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه: متوسط تردد روزانه بین استانی در بازه زمانی 20 تا 27 اسفندماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 38 درصدی داشته است.

افزایش 38 درصدی تردد جاده ای در ایام منتهی به نوروز

به گزارش خبرنگاران؛ آقای محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز مونیتورینگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جمع خبرنگاران اضافه نمود: رقم تردد روزانه بین استانی در همین مدت نیز نسبت به نوروز 98 که شرایط کرونایی وجود نداشت، کاهش 6 درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: با تمهیداتی که برای شرایط راه ها در ایام نوروز از 20 اسفندماه در سازمان راهداری کلید خورده، شرایط راه ها به صورت شبانه روزی پایش می گردد و سازمان راهداری آمادگی لازم برای اجرای هر گونه تمهیدات خاص این ایام را داراست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به گزارش های رسیده در حال حاضر ترافیک سنگینی بر جاده های کشور ملاحظه نمی گردد و شرایط تردد عادی است.

اسلامی اضافه نمود: مسافرت با اتوبوس بین شهری در این ایام در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش 67 درصدی داشته است و این موضوع حکایت از آن دارد که مردم براساس شیوه نامه های بهداشتی الگوی سفرشان را انتخاب کردند و امیدواریم با همین شیوه و رویه همه مسافران شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند تا به کنترل ویروس کرونا یاری نمایند.

وی با اشاره به این که در ظرفیت 50 درصدی مسافرت پذیری اتوبوس ها تغییری ایجاد نشده و این الگو باید رعایت گردد گفت: تنها این اجازه را داده ایم که افراد خانواده مانند مادر و فرزند از جایگاه های کنار هم استفاده نمایند وگرنه همان شیوه نامه های قبلی در مورد وسایل نقلیه عمومی به طور کامل باید رعایت گردد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: از اردیبهشت سال جدید تحویل پروژه های اقدام ملی مسکن شروع می گردد و امیدواریم شاهد آن باشیم که بخشی از افراد در این چارچوب صاحب خانه شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این تخلف نیست که بعضی از رانندگان اتوبوس های بین شهری با نادیده دریافت شیوه نامه هادر میانه راه مسافر سوار می نمایند؟ گفت: بدون شک باید الگوی 50 درصدی ظرفیت با هر شرایطی رعایت گردد و اگر با سوار شدن مسافر این الگو بر هم بخورد هم مراکز راهداری در جاده ها و هم پلیس با این موضوع برخورد می نماید، چرا که موضوع سلامتی مردم است و نباید در این شرایط کسی با خطر انداختن جان مردم به کسب درآمد فکر کند.

وی تاکید نمود: اگر مسافران چنین تخلفاتی را مشاهده نمایند، حتما آن را برای رسیدگی به وسیله سامانه سازمان راهداری به شماره 141 به گوش مسئولان برسانند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 725

به "افزایش 38 درصدی تردد جاده ای در ایام منتهی به نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 38 درصدی تردد جاده ای در ایام منتهی به نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید