جشن 50 سالگی برج آزادی برگزار می شود

به گزارش مجله گیلاسفا، طبق اعلام رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، ویژه برنامه های پنجاهمین سالگرد تاسیس برج آزادی در سال جاری برگزار خواهد شد.

جشن 50 سالگی برج آزادی برگزار می شود

علیرضا حفیظی، رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، به مناسبت روز دنیای موزه و میراث فرهنگی مشروح برنامه های پنجاهمین سال فعالیت برج را گفت. وی دراین باره چنین گفت:

برج آزادی به عنوان نماد ملی ایران در ردیف برج های مطرح و منحصربه فرد دنیا قرار گرفته است و در سطح بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به نحوی که انجام برخی فعالیت های فرهنگی هنری در آن، نظیر برنامه های انجام شده در رابطه با هم بستگی با کشورها در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، بازتاب های بین المللی و مثبتی را در پی داشت.

وی در ادامه افرود:

در ایام شیوع کرونا که برج موزه آزادی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی نبود، فعالیت های مناسبی در حوزه فضای مجازی مثل بازدید مجازی از برج، نمایشگاه های آثار هنری (به صورت مجازی) انجام شد. همچنین گام های موثری در بحث تولید محتوا برداشته شد که عموم بازدیدکنندگان می توانند با مراجعه به سایت برج به نشانی azadi-tower.com از آن ها استفاده کنند. در حال حاضر نیز مجموعه آماده بازگشایی مجدد بوده و منتظر اعلام سازمان های ذی ربط در این زمینه هستیم.

حفیظی با اشاره به سیاست های بنیاد فرهنگی هنری رودکی مبنی بر انجام ویژه برنامه های پنجاهمین سالگرد تاسیس برج آزادی، اضافه نمود که بازسازی برج از جمله برنامه های ضروری پیش رو است که طی هماهنگی های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری تهران، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و انشالله در گام اول، گنبد رُک در بالای برج بازسازی و احیا خواهد شد.

ثبت برج آزادی در فهرست میراث دنیای یونسکو (با هماهنگی و همکاری نهادهای زیربط)، برگزاری جشنواره عکس های قدیمی از برج آزادی، چاپ تمبر ملی، عقد خواهر خواندگی با برج های مطرح دنیا و چاپ کتاب 160 پلان برج آزادی و... از دیگر برنامه های مد نظر در پنجاهمین سال تاسیس برج است.

برج آزادی نماد مرکز و دروازه هنر مدرن ایران است. این برج سال ها پیش از برج میلاد ساخته شد و همچنان بسیاری آن را نماد اصلی مرکز ایران می دانند. این بنای زیبا که از شاهکارهای معماری معاصر ایران است، یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می شود.

منبع: کجارو / azadi-tower.com
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1246

به "جشن 50 سالگی برج آزادی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن 50 سالگی برج آزادی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید