ایگوانای صورتی در معرض انقراض برای اولین بار مشاهده شد

به گزارش مجله گیلاسفا، ایگوانای صورتی در معرض انقراض برای اولین بار مشاهده شد

ایگوانای صورتی در معرض انقراض برای اولین بار مشاهده شد

ایگوانای صورتی در معرض خطر انقراض برای اولین بار در جزیره گالاپاگوس مشاهده شد.

به گزارش خبرنگاران، این ایگوانا که فقط در دامنه های آتشفشان موسوم به گرگ در جزیره ایزابلا در گالاپاگوس واقع شده است، به شدت در خطر انقراض تلقی می گردد و طبق تخمین ها فقط تعداد کمی از این گونه به جای مانده است.

دنی روئدا، مدیر پارک ملی گالاپاگوس روز سه شنبه گفت: این کشف یک گام مهم رو به جلو است که به ما امکان می دهد مسیری را برای نجات ایگوانای صورتی شناسایی کنیم.

وی اضافه نمود: ما هرگز یک ایگوانای صورتی جوان ندیده بودیم. این گونه برای اولین بار به وسیله دانشمندان در سال 2009 توصیف شد. قبل از آن، ایگوانای صورتی شناخته شده نبود. از آن موقع، ما هیچ ایگوانای جوانی پیدا ننموده بودیم. این یک یافته بسیار مهم برای تضمین حفاظت از گونه است.

ایگوانا ها که می توانند تا 18.5 اینچ (47 سانتی متر) طول داشته باشند، برای اولین بار به وسیله محیط بانان پارک ملی در سال 1986 کشف شدند. با این حال، دانشمندان دهه ها طول کشید تا ایگوانای صورتی را به عنوان گونه ای جدا از سایرین در جزیره بشناسند.

پارک ملی گفت که جمعیت آن ها به وسیله جوندگان ساکن جزیره تهدید می گردد.

روئدا گفت: دانستن تمام جنبه هایی که وجود آن ها را آسیب پذیر می نماید، به ما این امکان را می دهد تا اقدامات به موقع، عمدتاً علیه گونه های مهاجم را انجام دهیم و در نتیجه از قطع شدن چرخه های طبیعی این زیست بوم های شکننده جلوگیری کنیم.

جزایر گالاپاگوس، با حیات وحش منحصر به فرد خود، نیروی کلیدی پشت نظریه تکامل دانشمند بریتانیایی چارلز داروین بود.

این مکان زیستگاه تعدادی از گونه هایی است که در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند، از جمله لاک پشت های غول پیکر، باکلان های بی پرواز و چندین گونه ایگوانا، از جمله ایگوانای صورتی.

آتشفشان گرگ یکی از دورافتاده ترین نقاطی است که به وسیله پارک ملی تحت نظارت قرار می گیرد که یک ایستگاه تحقیقاتی و نظارتی در پایگاه خود نصب نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1359

به "ایگوانای صورتی در معرض انقراض برای اولین بار مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایگوانای صورتی در معرض انقراض برای اولین بار مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید