بازیکنی که لیونل مسی را تحت تأثیر قرار داده، کیست؟

به گزارش مجله گیلاسفا، صفی طولانی از مدعیان به دنبال تاج پادشاهی خط میانی بارسلونا هستند که زمانی بر سر ژاوی و اینیستا قرار داشت. با این حال کمتر کسی به اندازه نوجوانی از شهر کوچک تگسته در جزیره تنریف اسپانیا موجی از هیجان به وجود آورده ؛ بازیکن با استعدادی که در زمین پخته تر از سن و سالش عمل می نماید.

بازیکنی که لیونل مسی را تحت تأثیر قرار داده، کیست؟

پدری تازه 18 ساله شده ، با این حال در ملاقات ال کلاسیکو و همین طور بازی مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان در ماه اکتبر نشان داد بارسلونا بخش عمده دو سال گذشته را صرف فهمیدن چه چیزی نموده: این که او نماد آینده باشگاهی در حال گذار است.

چرخش رولتی (چرخش 360 درجه ای که زیدان آن را به شهرت رساند) که در تورین برای فرار از فشار حریف انجام داد و پاس رو به عقب جسورانه اش به آنتوان گریزمان در لالیگا مقابل رئال بتیس، دو مورد از تاثیرگذارترین لحظاتی که این بازیکن در ملاقاتهای اخیر خود رقم زده، بیانگر همین واقعیت هستند.

خیلی خوب می شد اگر می توانستیم فرض کنیم بارسلونا با هدف بازگشت به آرمان دیرینه اش، به آموزش استعدادهای داخلی روی آورده. اما واقعیت این است که این تصمیم در وهله اول ریشه در شرایط اقتصادی باشگاه دارد.

به طور خلاصه بارسلونا آه در بساط ندارد و باید هزینه های خود را تا 190 میلیون یورو کاهش دهد، بخش عمده اش هم به دستمزد بازیکنان تیم اصلی مربوط می گردد. پدری به خوبی با رویه ای که باشگاه دوباره به آن روی آورده، هماهنگی دارد. این که به جای صرف مبالغ هنگفت در بازار آزاد، روی بازیکنان جوانی سرمایه گذاری کند که می توانند به سبک بارسلونا بازی نمایند.

راستا هر چه بود، زنجیره ای از اتفاقات دست به دست هم داد تا بارسلونا پدرو را بدست آورد.

برای آغاز، با این که پدری اهل جزیره تنریف است که 2200 کیلومتر با نوکمپ فاصله دارد، اما هم او و هم کل خانواده اش همواره تا مغز استخوان هوادار بارسلونا بوده اند. پدرعظیمش بنیانگذار باشگاه طرفداران بارسلونا در تگسته بود و گفته می گردد حتی بشقاب های خانه اش هم نشان بارسلونا را روی خود داشته اند.

بعد طبیعت دست به کار شد. در هفته ای که قرار بود این دوره آزمایشی برگزار گردد، در پایتخت اسپانیا چنان برفی بارید که تمرین ها به تعویق افتادند. در نهایت او با رئال تمرین کرد اما فقط برای چند روز، آن هم با یک تیم متفاوت و گروهی دیگر از مربیان. باشگاه به او گفت فرایند پیشرفتش را زیر نظر خواهد گرفت اما در آن موقع به او توجهی نشد.

بعد از آن چند پیشنهاد دریافت کرد، یکی از دپورتیوو لاکرونیا و دیگری از لاس پالماس، باشگاهی که حتی اگر موقعیت مناسب جغرافیایی اش را نادیده بگیریم از نظر سبک بازی با او به بهترین شکل سازگار بود.

پیش از آغاز فصل در لاس پالماس، روکو مائورینو مدیر فوتبالی باشگاه با دوستش رامون پلانس تماس گرفت تا در خصوص پدری حرف بزند.

پلانس که حالا مدیر فوتبال بارسلوناست، آن موقع بعد از اریک آبیدال نفر دوم در این بخش بود. او برای دیدن پدری به لاس پالماس رفت و آن طور که همه می گویند ظرف چند دقیقه فهمید این بازیکن اصل جنس است.

توافق خیلی زود و در اوایل سپتامبر 2019 انجام شد. طبق قرارداد پدری ژوئیه سال بعد به بارسلونا می پیوست و تا آن موقع در لاس پالماس می ماند.

وقتی توافق با بارسا انجام شد، پدری دیگر بازیکن تیم اصلی لاس پالماس شده بود. او در 18 اوت 2019، با 16 سال و 266 روز سن برای اولین بار با لباس تیم اصلی لاس پالماس به زمین رفت؛ ملاقات لیگ دسته دوم اسپانیا مقابل اوئسکا که با شکست یک بر صفر لاس پالماس در خانه سرانجام یافت.

در طول فصل 20-2019 پدری 36 بازی برای لاس پالماس انجام داد و بیش از هر بازیکن دیگر تیم (2833 دقیقه) در زمین بود.

این توافق به نفع همه بود. لاس پالماس مسائل اقتصادی شدیدی داشت و پیشنهاد 5 میلیون یورویی یاری عظیمی محسوب می شد. بارسلونا هم این فرصت فوق العاده را به دست آورد تا پیش از این که پدری به فوق ستاره لیگ دسته دوم تبدیل گردد، با او به توافق برسد.

طبق این قرارداد لاس پالماس 15 درصد از مبلغ فروش مجدد این بازیکن را هم دریافت خواهد نمود. اتفاقی که قرار نیست به این زودی ها بیفتد. با پیوستن پدری به تیم اصلی بارسلونا، حق فسخ قرارداد او تا 400 میلیون یورو افزایش یافت.

پدری همه شرایط مورد نظر بارسا را دارد. او بین خطوط بازی می نماید، تشنه به دست آوردن توپ است و وقتی به دستش می آورد، به شکلی عالی می تواند از پس حفظ آن در مناطقی از زمین که حریف بیشترین فشار را وارد می نماید، برآید.

با این حال تفاوت اصلی میان پدری و بعضی از بازیکنان پرورش یافته در لاماسیا (آموزشگاه فوتبال بارسلونا) این است که او در یک مدرسه فوتبال عظیم آموزش ندیده. پدری طی یک سال بازی خود در تیم اصلی لاس پالماس، تجربیات اصیلی کسب کرد که بسیاری از بازیکنان محصول لاماسیا فاقد آن هستند.

بازی او بازتاب درس هایی است که فراگرفته، البته نه جنبه هایی از فوتبال که با برنامه ریزی های حساب شده یا در موقعیت های سازمان یافته آموخته، بلکه بیشتر تجربیاتی که به طور غریزی در خیابان و در گرماگرم مبارزه به دست آورده است.

پارسال وقتی پدری با درخشش در جام جهانی زیر 17 سال برزیل توجه بسیاری از باشگاه های جهان را به خود جلب کرد، قرارداد بارسلونا با او رسما نهایی شده بود.

از آن موقع او 11 بار برای تیم ملی اسپانیا در تمام گروه های سنی از زیر 17 سال گرفته تا زیر 21 سال بازی نموده و دیر یا زود به تیم ملی عظیمسالان کشور دعوت خواهد شد.

در این مدت تعدادی از باشگاه های خارجی از جمله بایرن مونیخ، بورسیا دورتموند و بورسیا مونشن گلادباخ و چندین باشگاه اسپانیایی (اوئسکا، الچه، ایبار و …) برایش صف کشیدند و پی اس وی آیندهوون پیشنهادی جدی عنوان نمود.

بایرن یک روز بعد از باخت تحقیرآمیز 8-2 بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در روز چهاردهم اوت، با این باشگاه تماس گرفت. آن ها می خواستند بدانند ممکن است نتیجه بازی نظر بارسا را در رابطه با قرض دادن این بازیکن تغییر داده باشد. قرارداد پدری به گونه ای بود که یا باید قرض داده می شد و یا در تیم اصلی باشگاه بازی می کرد. اما رونالد کومان، مربی جدید تیم هر چه بیشتر تمرینات این بازیکن را می دید، بیشتر تحت تاثیر او قرار می گرفت.

کومان برای کم کردن از فشاری که به این بازیکن جوان وارد می شد در انظار عمومی از احتمال انتقال قرضی او به باشگاهی دیگر حرف می زد اما در خلوت به او اطمینان داد جایی نخواهد رفت و بخش مهمی از برنامه های آینده او خواهد بود.

با شیوع بیماری کووید-19 و تعطیلی فوتبال اسپانیا در دوران قرنطینه، زمان بیشتری صرف بدن سازی این بازیکن شد تا قسمت پایینی بدنش قدرت لازم برای رویارویی با موقعیت های سنگین فیزیکی که پیش رو دارد را به دست آورد. بارسلونا در این زمینه سرخیو آگوئرو را الگوی خود قرار داد.

پدری که در خانواده ای ساده و بی ریا عظیم شده، خارج از زمین فردی آرام است. او با برادرش زندگی می نماید و تقریبا هر آخر هفته به دیدن پدر و مادرشان می فرایند که در جزایر قناری زندگی می نمایند.

پیش از ال کلاسیکوی روز 24 اکتبر، خانواده پدری او را در خانه نگه داشتند. بازی ساعت 4 بعد از ظهر آغاز می شد و ساعت 2:15 یعنی یک ربع قبل از این که تاکسی برای بردن پدری به نو کمپ بیاید، مادرش از او خواست برایشان املت اسپانیایی درست کند.

بعد از بازی همان تاکسی که متعلق به یک دوست خانوادگی بود، او را به خانه بازگرداند. تصاویر او در حالی که سوار بر یک تاکسی به خانه بازمی گشت در رسانه های اجتماعی منتشر شد و طولی نکشید که به شکلی گسترده از شبکه های مجازی سر درآورد. روزهایی که پدری سوار تاکسی می شد، دیگر گذشته اند چون باشگاه تا زمانی که او در امتحان رانندگی قبول گردد، یک ماشین با راننده در اختیارش گذاشته است.

این تغییر شاید کوچک باشد اما از یک واقعیت مهم حکایت دارد : این که او به مرحله ای دیگر پا گذاشته است.

کومان یک مربی به شدت سخت گیر است اما پدری هم در هر سه صندلی هافبک پشت مهاجم که بازی نموده توانسته انتظارات او را برآورده کند.

لیونل مسی هم از جمله افرادی است که به شدت تحت تاثیر رویکرد این بازیکن جوان و فروتنی او قرار گرفته است. آن ها به خوبی دارند به بازی کنار یکدیگر خو می گیرند و پدری هم خشنود است که می تواند از فضایی که مسی بین خطوط به خصوص در سمت چپ زمین به وجود می آورد، استفاده کند.

پدری بی شک در بازی مقابل یوونتوس فوق العاده ظاهر شد اما آیا واکنش رسانه های کاتالان نسبت به عملکرد او کمی اغراق آمیز نبود؟ احتمالش هست اما این می تواند نشانه ای از ناامیدی رسانه های محلی، باشگاه ها و طرفداران در یافتن قهرمانان تازه باشد.

با این حال شک نداشته باشید، پدری - در کنار آنسو فاتی که متاسفانه به دلیل مصدومیت چند ماهی از زمین دور خواهد بود- نماد آینده بارسلونا و شاید حتی رستگاری این باشگاه هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 364

به "بازیکنی که لیونل مسی را تحت تأثیر قرار داده، کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکنی که لیونل مسی را تحت تأثیر قرار داده، کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید