تاخیر 12 ساعته پرواز استانبول به تهران
به گزارش مجله گیلاسفا، مسافران قشم ایر از استانبول به تهران که قرار بود ساعت 13 روز گذشته به مقصد تهران حرکت نمایند، با تاخیر بیش از 12 ساعته روبرو شدند و در نهایت صبح امروز به تهران رسیدند.
به گزارش همشهری آنلاین؛ پرواز مسیر استانبول-تهران هواپیمایی قشم به شماره 2212 که مقرر بود روز گذشته شنبه یک بهمن ساعت 13 انجام گردد، با تاخیر بیش از 12 ساعته روبرو شد؛ درعین حال در حالی که با اعلام تاخیر اولیه، برای پرواز ساعت 17 شنبه برنامه ریزی شده بود، پس از آن یک بار دیگر اعلام شد پرواز ساعت 21 استانبول را ترک می نماید و در نهایت ساعت یک بامداد امروز یکشنبه دوم بهمن، استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.
یکی از مسافران این پرواز گفت: در این ساعات، پذیرایی از مسافران انجام نشده است و حتی ماموران قشم ایر هم برای پاسخگویی به مسافران در فرودگاه حاضر نشدند.
مدیر روابط عمومی قشم ایر درباره علت تاخیر پرواز این هواپیمایی اظهارکرد: با توجه به نقص فنی هوایپمای قشم ایر به مسافران تهران به استانبول و استانبول به تهران اطلاع رسانی شد که تاخیر داریم؛ به مسافران اطلاع دادیم که ساعت 17 به فرودگاه بیایند، اما یک سری مسافران پیامک دریافت نکرده بودند و در فرودگاه حاضر شدند؛ به همین علت برای این مسافران پذیرایی هم اجرا شده و پیشنهاد هتل هم به مسافران داده شد.
صابر نوروزی ادامه داد: ما تخمین زده بودیم که تا ساعت 17 نقص فنی برطرف می گردد، اما با وجود همه کوشش هایی که انجام شد، نقص فنی برطرف نشده و بعد از آن هم تاخیر ادامه پیدا کرد و مدت زمان لازم برای برطرف نقص فنی هم قابل پیش بینی نبود. البته ما سعی کردیم در این شرایط همه پرواز ها را برقرار کنیم و پروازی کنسل نگردد و بتوانیم مسافران را به مقصد برسانیم.
مدیر روابط عمومی هواپیمایی قشم ایر در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی برای جابه جایی با یک ایرلاین دیگر به مسافران شده، گفت: مسافران می توانستند این کار را انجام دهند و حق طبیعی شان بود؛ ضمن اینکه حقوق قانونی مسافر از طرف شرکت انجام می گردد و می توانند با بخش مسافری تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت نمایند و اگر طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری خسارتی تعلق بگیرد، پرداخت می گردد.
منبع: فرارو