تا 10 سال آینده ارزش بازار چراغ ها هوشمند جاده ای به 28.1 میلیارد دلار میرسد

به گزارش مجله گیلاسفا، محققان به تازگی اعلام نموده اند که تا سال 2030 بیست و سه درصد از کل چراغ های جاده ای به صورت هوشمند در خواهند آمد.

تا 10 سال آینده ارزش بازار چراغ ها هوشمند جاده ای به 28.1 میلیارد دلار میرسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،سرمایه گذاری بین المللی بر روی چراغ های هوشمند ال ای دی جاده ای و حسگرهای جدید آن ها به قدری طی مدت زمان اخیر افزایش پیدا نموده که پیش بینی می گردد تا 10 سال آینده ارزش بازار این چراغ ها به 28.1 میلیارد دلار برسد.

بر اساس تحقیقات اجرا شده توسط گروه نورث ایست، سازندگان این سازه های هوشمند باور دارند که ویروس کرونا تنها به میزان محدودی بر روی این بازار تاثیر منفی گذاشته است و چراغ های هوشمند جاده ای طی سال های آینده رشد فوق العاده ای را به خود خواهند دید. به طور کلی و بین المللی امروزه 326 میلیون تیر چراغ برق در خیابان ها وجود دارد که انتظار می رود تا سرانجام سال 2029 به 361 میلیون عدد برسد.

به دنبال این مسئله محققان باور دارند تعداد چراغ های هوشمند قرار گرفته در تیرهای برق 73 درصد افزایش خواهد داشت و 23 درصد کل تعداد چراغ های موجود در خیابان را شکل خواهند داد. از آن جایی که کشورها تصمیم دارند هزینه های کلی خود را کاهش دهند بیشتر دولت ها به چنین فناوری نوینی روی می آورند تا راه بیشتری را در راستا انرژی پایدار طی نمایند.

شرایط فعلی چراغ های هوشمند جاده ای در جهان

در حال حاضر به صورت بین المللی تنها 10 میلیون از چراغ های موجود در خیابان ها به صورت هوشمند فعالیت می نمایند. در گزارش ارائه شده همچنین آمده است که شرکت های ذخیره انرژی و سازمان های ESCO نقش کلیدی در اجرای اقدامات این چنینی ایفا می نمایند. متاسفانه با وجود افزایش تمایل به استفاده از چراغ های هوشمند بین دولت ها و شهرداری های مختلف، شیوع ویروس کرونا باعث شده که بودجه اولیه هر کشور برای اجرای این پروژه ها با کمبود روبرو گردد و سرعت پیاده سازی برنامه های انرژی پایدار کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است؛ با وجود ضررهای وارد شده توسط ویروس کرونا، هم اکنون تمامی مناطق جهان امکان دسترسی و اجرای جدیدترین نسل چراغ های خیابانی هوشمند را دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 513

به "تا 10 سال آینده ارزش بازار چراغ ها هوشمند جاده ای به 28.1 میلیارد دلار میرسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا 10 سال آینده ارزش بازار چراغ ها هوشمند جاده ای به 28.1 میلیارد دلار میرسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید