اولین گوشی پرچم دار تکنو به نام فانتوم ایکس با دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد

به گزارش مجله گیلاسفا، تکنو در ادامه فرایند تولید گوشی های هوشمند امروز از اولین پرچم دار قدرتمند خود با نام فانتوم ایکس (Phantom X) رونمایی کرد؛ محصولی که به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 48 مگاپیکسلی دوگانه مجهز شده است.

اولین گوشی پرچم دار تکنو به نام فانتوم ایکس با دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد

تکنو شرکتی است که طی چند سال اخیر بیشتر تمرکز خود را روی تولید گوشی های پایین رده و معمولی معطوف کرده بود و تا به امروز ندیده بودیم یک پرچم دار قدرتمند و به اصطلاح پریمیوم تولید کند. اما خب بدیهی است این شرکت هم همانند سایر شرکت های بزرگ کنونی به فکر پیشرفت باشد و بخواهد فعالیت خود را در بازار توسعه دهد. در نتیجه، شرکت تصمیم گرفت فانتوم را به نام یک زیر-برند مجزا برای گوشی های بالارده در نظر بگیرد و امروز هم از اولین محصول پرچم دار با این نام رونمایی شد.

فانتوم ایکس (Phantom X) نامی است که تکنو برای اولین پرچم دار مجهز اما نه چندان قدرتمند خود در نظر گرفته است. محصولی با مشخصات فنی عالی (به جز پردازنده) و دوربین های بسیار قدرتمند چه روی پنل پشتی و چه روی نمایشگر که آن را در امر عکاسی و فیلم برداری، حداقل روی کاغذ، هم ردیف با گوشی های خوب بازار قرار می دهد.

این گوشی روی پنل پشتی خود از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می برد که سنسوری به بزرگی 1/1.3 اینچ داشته و میزان هر یک از پیکسل های آن به 1.2 میکرومتر می رسد. البته این میزان به لطف فناوری باینینگ به 2.4 میکرومتر ارتقا پیدا می کند تا جزئیات بیشتری در تصویر نهایی ثبت شود. این سنسور قدرتمند از قابلیت هایی نظیر دوئال پیکسل و سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک هم بهره برده و گشودگی دیافراگم آن هم به f/1.85 می رسد.

دوربین بعدی اما تله فوتو با سنسوری به بزرگی 13 مگاپیکسل است که میزان لنز آن به 50 میلی متر می رسد. از همین دوربین برای ثبت تصاویر پرتره هم استفاده می شود تا نتایج قابل قبولی بدست بیاید. همچنین همانطور که از نامش پیداست، انتظار داشتیم بتوان با این دوربین بزرگ نمایی کرد که همینطور هم هست و میزان آن به 2 برابر می رسد. اگرچه بزرگ نمایی 2 برابری زیاد نیست اما حداقل این اولین باری است که در یک محصول از تکنو شاهد بکارگیری دوربین تله فوتو هستیم.

سنسور بعدی اما لنزی فوق عریض به بزرگی 8 مگاپیکسل است و می تواند تا 120 درجه را تحت پوشش خود قرار دهد. از کیفیت تصویربرداری هیچ یک از این دوربین ها اطلاع خاصی نداریم اما به نظر می رسد دوربینی که در نهایت بتواند کاربران را در شرایط نوری مختلف همراهی کند و تصاویر باکیفیتی ثبت کند، همان دوربین اصلی است.

به همراه این دوربین ها یک فلش LED و سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری هم در نظر گرفته شده که تمام آن ها درون یک ماژول عمودی بسیار زیبا و متفاوت روی بخش مرکزی (قسمت بالا) پنل پشتی تعبیه شده اند. نکته جالب اما عدم وجود دوربینی جداگانه تحت نام سنجش عمق یا قابلیت هایی نظیر هوش مصنوعی است که این روزها شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند صرفا برای اهداف تبلیغاتی برای خاص تر نشان دادن مشخصات فنی گوشی از آن استفاده می کنند. در حالی که اصلا نیاز به چنین کاری نیست و می توان در نهایت با سه دوربین هم تمام نیازهای عکاسی را برطرف کرد.

اما این تمام ماجرا نیست و هنوز دو دوربین دیگر برای بررسی وجود دارند، اما نه روی پنل پشتی بلکه روی نمایشگر. تکنو در سمت چپ-بالای نمایشگر فانتوم ایکس از دو دوربین 48 و 8 مگاپیکسلی استفاده کرده که مورد اول اصلی و مورد دوم فوق عریض با پوشش زاویه 105 درجه ای است. نکته جالب اما اینجاست که تکنو روی حاشیه میلی متری قسمت بالای نمایشگر، فلش LED دوگانه هم قرار داده تا بدین ترتیب کاربران در محیط کم نور هم بتوانند تصاویر خوبی ثبت کنند. اگر بخواهیم با توجه به مشخصات و قابلیت های روی کاغذ حرف بزنیم، باید فانتوم ایکس را در زمینه دوربین یکی از بهترین گوشی هایی بدانیم که امسال رونمایی شده است. حال باید دید این محصول در عمل و در مقابل گوشی های قدرتمند بازار چه حرف هایی برای گفتن دارد.

سایر مشخصات فنی تکنو فانتوم ایکس هم خوب به نظر می رسند. مثلا نمایشگر آن پنلی خمیده از نوع Super AMOLED دارد که نرخ تازه سازی تصویر در آن به 90 هرتز می رسد. همچنین وضوح تصویر هم +FHD است. بدین ترتیب شاهد یک تعادل بسیار مناسب بین نرخ تازه سازی، کیفیت نمایشگر و مصرف انرژی هستیم تا از تمامی جهات (در این زمینه) با یک گوشی خوب و قدرتمند طرف باشیم. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر این محصول تعبیه شده است.

قلب تپنده این گوشی پردازنده مدیاتک هلیو G95 است؛ تراشه ای 12 نانومتری با دو هسته قدرتمند Cortex-A76 و 6 هسته کم مصرف Cortex-A55 و همچنین پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MC4 که عملکرد نسبتا مناسبی در انجام کارهای روزمره دارند. اما خب حتی میان رده های قدرتمند هم به این پردازنده مجهز نمی شوند چون G95 بیشتر برای گوشی های اقتصادی یا میان رده های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. با در نظر دریافت سایر مشخصات فانتوم ایکس و همچنین لقب پرچم داری که یدک می کشد، قطعا این پردازنده ناامیدکننده ترین چیزی بود که می توانستیم ببینیم.

با این حال در کنار هلیو G95 که یک پردازنده اقتصادی به تعداد می رود، 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب کاربران در کارهای مولتی تسکینگ و ذخیره اطلاعات با حجم بالا مسئله ای نداشته باشند. نکته جالب اما استفاده از سیستم خنک کننده محفظه بخار است تا پردازنده اقتصادی فانتوم ایکس را 3 تا 5 درجه خنک نگه دارد. برای مقایسه، باید هلیو G95 را از لحاظ تعداد و نوع هسته، هم ردیف با (و تا حدودی ضعیف تر از) اسنپدراگون 730 بدانیم، اما خب کننده کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی 8 نانومتری بوده و در مصرف انرژی در شرایط بسیار بهتری واقع شده است.

منبع تغذیه این گوشی اما یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند آن را از طریق یک شارژر سریع 33 واتی درون جعبه شارژ کند. این شارژر پرسرعت می تواند میزان شارژ را در مدت زمان 30 دقیقه از 0 به 70 درصد برساند که زمان بسیار خوبی است. با در نظر دریافت میزان و کیفیت نمایشگر و همچنین پردازنده بکار رفته، باید انتظار داشته باشیم این باتری بتواند 1 روز یا نهایتا 1 روز و نیم در استفاده معمولی کاربران را همراهی کند.

آخرین نکته ای که باید در رابطه با گوشی فانتوم ایکس ذکر شود، قیمت آن است که متاسفانه اصلا در این رابطه چیزی نمی دانیم. چرا که تکنو فقط از خود گوشی رونمایی کرد و خبری از قیمت آن نبود. اما به اعتقاد وب سایت منبع، این محصول باید تا ماه آینده در دسترس قرار بگیرد و احتمالا یک یا دو هفته دیگر از بابت قیمت آن هم مطلع خواهیم شد.

البته نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به مشخصات سخت افزاری، به نظر می رسد قیمت گوشی خیلی بالا نباشد و در محدوده 400 - 500 دلار قرار بگیرد. با این حال تا منتشر نشدن خبری رسمی در این رابطه باید منتظر بمانیم. در نهایت هم باید به این نکته اشاره کنیم که فانتوم ایکس یک گوشی پرچم دار برای گوشی هایی است که تکنو تا به امروز راهی بازار کرده و نه یک پرچم دار که بتواند گوشی های قدرتمند بازار را به چالش بکشد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 886

به "اولین گوشی پرچم دار تکنو به نام فانتوم ایکس با دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی پرچم دار تکنو به نام فانتوم ایکس با دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید