ترابی یا عبدی، جانشین احتمالی عالیشاه

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرگزاری خبرنگاران- با توجه به غیبت امید عالیشاه هنوز معین نیست چه کسی قرار است نقش او را در خط حمله بازی کند.

ترابی یا عبدی، جانشین احتمالی عالیشاه

به گزارش خبرنگاران، عالیشاه به علت مصدومیت از ناحیه چهارسر ران، بازی پیش روی پرسپولیس مقابل تراکتور را از دست داده و نمی تواند تیمش را مقابل سرخ پوشان تبریزی همراهی کند. از این رو با توجه به غیبت قطعی عالیشاه مقابل تراکتور، هنوز تعیین نیست گل محمدی جای خالی این بازیکن را چگونه پر خواهد نمود.

مهدی ترابی و مهدی عبدی دو گزینه احتمالی یحیی برای این بازی خواهند بود. در صورتی که یحیی تصمیم داشته باشد مقابل تراکتور از دو مهاجم کلاسیک بهره ببرد، مهدی عبدی اولین گزینه خواهد بود اما در صورتی که برنامه یحیی این باشد که جانشین عالیشاه را به عنوان مهاجم سایه راهی زمین کند، مهدی ترابی در ترکیب بازی می نماید تا وحید امیری به خط حمله منتقل گردد. هرچند مهدی ترابی در بازی با سپاهان در همین نقش و در خط حمله بازی کرد و با استفاده از سرعتی بالایی که داشت نیز پیروز عمل کرد.

از این رو باید دید درنهایت از میان ترابی و عبدی کدام بازیکن برای بازی با تراکتور در ترکیب اصلی بازی خواهد نمود. لازم به ذکر است مهدی ترابی در دو ملاقات گذشته پرسپولیس مقابل ذوب آهن و سپاهان در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و مهدی عبدی نیز آخرین بار مقابل ویستاتوربین فیکس بود و در ملاقات مقابل سپاهان فرصت بازی پیدا نکرد تا از روی نیمکت این ملاقات را دیدن کند.

یحیی گل محمدی در دو بازی اخیر تیمش مقابل تیم های اصفهانی به مهدی عبدی میدان نداد. مهدی عبدی آخرین بار در ترکیب پرسپولیس مقابل تیم ویستا توربین به میدان رفت و اگرچه کوشش زیادی برای گلزنی داشت اما پیروز نشد دروازه این تیم را در جام حذفی باز کند. این موضوع باعث شد تا در بازی بعدی پرسپولیس در لیگ مقابل ذوب آهن، یحیی باز هم به عیسی آل کثیر اعتماد نموده و عبدی را روی نیمکت بنشاند. این گونه بود که در آن بازی زوج امید عالیشاه و عیسی آل کثیر در ترکیب حاضر شدند و البته که هیچکدام نیز پیروز به گلزنی نشدند.

در بازی با ذوب آهن مهدی عبدی دقیقه 90 به جای آل کثیر وارد میدان شد. همین موضوع باعث شد تا این گمان ایجاد گردد که در بازی با سپاهان مهدی عبدی فرصت بیشتری برای بازی پیدا نموده و به جای آل کثیر بازی کند اما باز هم گل محمدی عیسی را به عبدی ترجیح داد تا این بازیکن 90 دقیقه روی نیمکت بنشیند. در این میان هنوز تعیین نیست که مهدی عبدی در بازی با تراکتور بازی خواهد نمود یا قرار است باز هم روی نیمکت نشسته و به عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان گردد.

پرسپولیس در حالی به مصاف تیم فوتبال تراکتور خواهد رفت که در سال 1400 در 2 بازی برابر این تیم برنده شده است. پرسپولیس یک آمار خوب دیگر هم دارد و در 4 بازی متوالی برابر تیم تراکتور برنده بوده و حالا در تهران میخواهد این آمار را به 5 برد متوالی برساند. پرسپولیس آخرین بار روز 8 شهریور ماه سال 98 برابر تیم تراکتور شکست خورد، در دورانی که کالدرون به جای برانکو سرمربی تیم پرسپولیس شده بود این تیم برابر تراکتور 1-0 شکست خورد اما در 4 بازی متوالی این تیم پرسپولیس بوده که الکلاسیکوی سرخ ایران را به سود خود به انتها رسانده است.

پرسپولیس روز 6 بهمن ماه 98 تیم تراکتور را با 2 گل وحید امیری و علی علی پور 2-0 برد، روز 16 بهمن 99 پرسپولیس با گل سیدجلال حسینی بازی را 1-0 برد، در روز 30 خرداد 1400 پرسپولیس در سوپرجام با گل عیسی آل کثیر برنده شد و در روز 3 مرداد هم برد 3-1 برابر تراکتور برای پرسپولیس ثبت شد، در این بازی پرسپولیس با 2 گل مهدی عبدی و تک گل احمد نوراللهی برابر تیم فوتبال تراکتور برد. پرسپولیس برای برد پنجم و رقابت در بالای جدول به میدان آمده و تراکتور می آید تا به اوضاع نابسمان خود در مسابقات فوتبال لیگ برتر سر و سامان بدهد.

پرسپولیس و تراکتور در حالی به مصاف هم می فرایند که این بازی همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است اما در این فصل تراکتور به شدت در بحران قرار گرفته است و در حال حاضر هم در منطقه خطر قرار داد، برعکس پرسپولیس که این فصل نیز مدعی قهرمانی است و در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است. پرسپولیس در این فصل برابر تیم های فولاد، نساجی، نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، پیکان، ذوب آهن و سپاهان به پیروزی رسیدند، برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند و بعلاوه برابر تیم های استقلال، طرفدار، گل گهر و مس رفسنجان متوقف شدند. هم اکنون پرسپولیس با 7 پیروزی، 4 تساوی و 1 شکست، 17 گل زده، 8 گل خورده و کسب 25 امتیاز در رده دوم جدول جای دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1229

به "ترابی یا عبدی، جانشین احتمالی عالیشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترابی یا عبدی، جانشین احتمالی عالیشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید