تغییر زمان بندی اپل؛ iPadOS 16 بعد از iOS 16 منتشر می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، شرکت اپل ساعاتی قبل با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که نسخه نهایی iPadOS 16 همزمان با iOS 16 در اختیار کاربران قرار نمی گیرد و بین انتشار این دو سیستم عامل یک فاصله وجود خواهد داشت. از سال 2019 که اپل سیستم عامل اختصاصی آیپدها را معرفی کرد، iOS و iPadOS با هم منتشر می شدند اما حالا اپل تصمیم گرفته در تاریخ انتشار آن ها فاصله بیندازد.

تغییر زمان بندی اپل؛ iPadOS 16 بعد از iOS 16 منتشر می گردد

بر اساس این بیانیه، کاربران آیپدها با iPadOS 16.1 روبرو می شوند و دیگر خبری از انتشار iPadOS 16.0 برای عموم کاربران نخواهد بود. البته کاربرانی که در حال حاضر از نسخه بتای این سیستم عامل استفاده می نمایند، بر این باور هستند که قابلیت Stage Manager هنوز مسائل و ضعف های زیادی دارد. مدتی قبل یکی از روزنامه نگاران از اپل درخواست کرد که تا زمان آمادگی کامل این معینه، آن را برای عموم کاربران منتشر نکند.

اما حالا که قرار است iPadOS تازه مدتی بعد از iOS منتشر گردد، کاربرانی که بلافاصله آیفون خود را آپدیت می نمایند در زمینه تجربه کاربری این دو دستگاه با تفاوت هایی روبرو خواهند شد. به عنوان مثال ممکن است کاربر به یک ویژگی در آیفون خود عادت کند ولی در آیپد به علت عدم وجود ویژگی موردنظر، با چالش هایی روبرو گردد.

با توجه به تاخیر در عرضه iPadOS، معین نیست که آیا انتشار macOS هم با تاخیر روبرو می گردد یا نه. البته در بعضی گزارش ها آمده که حدود دو ماه دیگر همزمان با رویداد مربوط به رونمایی از کامپیوترهای مک و آیپدهای تازه، نسخه تازه iPadOS و macOS هم منتشر خواهد شد.

در هر صورت با توجه به اینکه به نظر می رسد تعدادی از ویژگی های کلیدی iPadOS هنوز به طور کامل آماده نشده اند، عجله نکردن اپل برای عرضه آن یک خبر خوب محسوب می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1303

به "تغییر زمان بندی اپل؛ iPadOS 16 بعد از iOS 16 منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زمان بندی اپل؛ iPadOS 16 بعد از iOS 16 منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید