تکمیل ساختمان تمام خورشیدی تولیدکننده برق تا سال 2024

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ساختمان یادشده که سان راک نام دارد، با نصب کامل صفحات خورشیدی قادر به فراوری سالانه حدود 1 میلیون کیلووات ساعت انرژی سبز است که بعد از مصرف داخلی مازاد این برق را در اختیار شبکه توزیع هلند می گذارد.

تکمیل ساختمان تمام خورشیدی تولیدکننده برق تا سال 2024

این طرح با همکاری شرکت دولتی تایوانی تای پاور اجرا می گردد و برای ذخیره و نگهداری تجهیزات انرژی تجدیدپذیر هم استفاده خواهد شد. اگرچه بیشتر نمای این ساختمان با پنل های خورشیدی پوشانده می گردد، اما پنجره ها و دریچه هایی هم برای تهویه طبیعی وجود خواهد داشت.

ظاهر این ساختمان به شکل نیمه مدور طراحی شده و همین مساله توان آن برای جذب نور خورشید را افزایش می دهد. مساحت صفحات خورشیدی نصب شده بر روی این ساختمان به حداقل چهار هزار متر مربع می رسد و فراوری 1 میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک به وسیله آن از سوزانده شدن 85 تن نفت خام جلوگیری می نماید. این رقم با افزوده شدن صفحات خورشیدی بیشتر به 1.7 میلیون کیلووات ساعت انرژی در سال افزایش می یابد.

این ساختمان 12900 متر مربع مساحت دارد و دارای یک کارگاه تعمیر و نگهداری، انبار و یک دفتر در داخل است. در طبقه اول، یک فضای گالری مانند برای مشاهده کارگاه تعمیر و نگهداری وجود دارد تا صفحات خورشیدی و پره های توربین بادی در حال تعمیر قابل مشاهده باشند. گالری دیگری در طبقه آخر برپا خواهد شد و سطح پشت بام یک تراس پر از درخت برای بازدیدکنندگان و کارمندان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1169

به "تکمیل ساختمان تمام خورشیدی تولیدکننده برق تا سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل ساختمان تمام خورشیدی تولیدکننده برق تا سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید