شهرهای توریستی کشور اسپانیا

به گزارش مجله گیلاسفا، تماشای های اسپانیا

اسپانیا با داشتن ساحل های زیبا، شهرهای تاریخی، فرهنگ غنی و طبیعت فوق العاده اش، برای هر شخصی یک مقصد مجذوب کننده خواهد بود. تنوع فرهنگی و جغرافیایی اسپانیا برای آنها که این کشور را فقط جایی با سواحل زیبا میشناسند، سورپرایزی عالی خواهد بود. در تور به اسپانیا شما همه چیز را، از مراتع سرسبز و کوه های برفی گرفته تا جنگل های انبوه و بیابان های جنوب شرقی خواهید دید. با اینکه تابستان فصل خوبی برای تماشا ساحل های زیباست، اما اگر گرما و شلوغی جاذبه ها خسته تان می نماید، می توانید شهرهای دیگر اسپانیا را امتحان کنید. به هرحال این مقصد هیجان انگیز، صرف نظر از اینکه در چه فصلی به آنجا بروید تماشای هایی به یاد ماندنی برایتان فراهم نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی کلی به شهرهای مختلف و توریستی اسپانیا داشته باشیم.

شهرهای توریستی کشور اسپانیا

بارسلونا

بارسلونا، دومین شهر بزرگ اسپانیا، کنار دریای مدیترانه در شمال شرقی کشور واقع شده است. این شهر در منطقه کاتالونیا، منطقه ای که این روزها اخبار مستقل شدنش را می شنویم واقع شده است. بارسلونا به طرز عجیبی خیابان ها و معماری شهری منظمی دارد که می توانید در عکس زیر مشاهده کنید. بعلاوه به خاطر معماری ساختمان هایش که بسیاری از آن ها را معمار معروف آنتونیو گاودی ساخته است، مشهور می باشد. از زمان المپیک 1992 بارسلونا یکی از جاذبه های محبوب گردشگری شد. شهر بعلاوه یک مقصد ساحلی برای آنهاییست که آب و هوای ملایم آن را دوست دارند.

گرانادا

گرانادا در پایه کوه های سیرا نوادا، شهر کوچکی در استان آندالوسیا (جنوب اسپانیا) می باشد که تحت تاثیر موروها (مسلمانان اسپانیا که بیشترشان در حال حاضر در شمال غرب آفریقا زندگی مینمایند) قرار گرفته است. شهر پر از میراث اسلامی است. شما در گرانادا دو جاذبه را که در یونسکو ثبت شده اند خواهید دید:

الحمرا: قلعه عظیمی با کاخ ها، برج ها و باغ های اسلامی

البیازین: محله ای که قبایل ایبرین در آن مستقر بودند

در زمستان شرایط این برای شما مهیا است تا ورزش هایی مانند اسکی را در کوه های سیرا نوادا تجربه کنید. بعلاوه در تابستان می توانید از ساحل های زیبای این شهر استفاده ببرید.

مادرید

مادرید، مرکز اسپانیا و محل اقامت خانواده سلطنتی است که بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد. اگر تماشای آثار هنری مبهوتتان می نماید می توانید از دو موزه دِل پرادو و رینا سوفیا بازدید کنید. فوتبال ورزش محبوبی در مادرید است و یکی از دیگر ورزشهای شدیدی که در مادرید می بینید گاوبازی می باشد. شما هواداران معماری نیز می توانید از کاخ سلطنتی و باغ های همجوار سباتینی که در قرن 18 ساخته شده است، تماشا کنید. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی مادرید نیز پواِرتا دل سول، دروازه اصلی شهر می باشد.

مالاگا

مالاگا، شهر توریستی محبوب گردشگری در دریای مدیترانه در منطقه اندلس، بخشی از استان است که به عنوان کاستا دل سول شناخته می گردد. بازدیدنمایندگان مالاگا، آثار و ساختمان های جالبی را خواهند دید که تأثیر فرهنگ عربی مانند برج الکازابا که به قرن 14 میلادی می رسد را نشان می دهند. تئاتر رومی، که تا قرن 3 استفاده می شد، یکی دیگر از جاذبه های های تاریخی مورد علاقه گردشگران است. مالاگا محل تولد پابلو پیکاسو است و شما می توانید از خانه ای که او در آن به دنیا آمد و موزه پیکاسو نیز تماشا کنید. در کنار جاذبه های تاریخی، در مالاگا سواحل طلایی و شنی خوبی نیز وجود دارند.

والنسیا

والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیا، مقصد گردشگری محبوبی در شرق و در سواحل دریای مدیترانه است. محبوبیت والنسیا به علت، درختان پرتقال، ورزش های دریایی و سواحل اش است و یکی از مراکز اصلی کسب و کار در مدیترانه نیز محسوب می گردد. پارکی با موضوع علم، هنر و تکنولوژی (لاسوداد د لا آرتس و لاس سیِنسیاس)، بزرگترین آکواریوم اروپا را در خود جای داده است. علاقمندان به تاریخ می توانند از کلیسای جامع تماشا نمایند که به نظر می رسد محل دروازه های شهر در قرون وسطی مربوط به قرن 14 میلادی بوده است.

اوئسکا

شهر کوچکی که در منطقه آراگون واقع در شمال شرقی اسپانیا واقع شده است، از شما دعوت می نماید تا به این شهر جهت بازدید از قلعه لارور، یا سفرهای اسکی در کوه های پیرنه بیایید. اما اوئسکا جاذبه های با ارزش دیگری نیز دارد. کلیسای جامع نیمه بازسازی شده هوسکا از قرن 18 که دارای مجسمه های سنگی دوازده رسول است. پارک میگل سروت، بزرگترین فضای سبز عمومی در این شهر، نیز ارزش تماشا دارد. این پارک مرکزی خطوط گسترده ای با درختان بالغ، طیف گسترده ای از مجسمه ها و تماشای های آبی فراوانی دارد.

سانتیانا دل مار

سانتیانا دل مار که بیشتر به خاطر محلی قدیمی قرون وسطایی اش معروف است در استان کانتابریا در شمال اسپانیا واقع شده است. برخلاف دل مار (مار به معنی دریا)، شهر با زمین و نه با دریا پوشیده شده است؛ اگرچه دریا در نزدیکی این جاست. شهر با پس زمینه تپه های زیبا، با مزارع و زمین های کشاورزی بسیار زیباست. خیابان های قدیمی سنگفرش آن پر از ساختمان ها زیبای سنگی و کهنی است که با قدم زدن در میان آن ها اینطور احساس می کنید که انگار در صدها سال قبل زندگی می کنید. خانه های قرن 12 کولِخیاتا دِ سانتا جولیانا جایگاه منطقه ها به جامانده سنت پاترون است. اگرچه غار پیش از تاریخ آلتامیرا در خارج شهر دیگر برای گردشگران باز نیست اما موزه ای در نزدیکی اش واقع شده است که نمونه های کپی از نقاشی های درون غار را به اجرا می گذارد.

سالامانکا

سالامانکا که در مرکز اسپانیا واقع شده است زیبایی نفس گیرش را مدیون معدن سنگی است که ساختمان ها با استفاده از آن بنا شده اند. بازتاب نور فوق العاده زیبایی که ساختمای های سالامانکا را می درخشاند باعث شده که این شهر به شهر طلایی معروف گردد. سالامانکا محل یکی از برترین دانشگاه های اروپاست که از سال 1218 وجود دارد.

شهر پر از معماری تاریخی مثل کلیسای جامع بیِخا و خانه کونچاس است. اگر از سالامانکا تماشا می کنید از پلاسا ماخور آغاز کنید، جایی که دانشجویان گرد هم می آیند و برای ساعت ها کنار هم مشغول گپ و گفت هستند. اشتیاق و اعتماد به نفس آن ها به سالامانکا این مژده را می دهد که آینده شهر همچون گذشته طلایی اش روشن خواهد بود.

در آخر می توان گفت که کشور اسپانیا با جاذبه های بی نظیر خود مقصد مناسبی است که در هر فصلی که می خواهید به آن سفر کنید و از آب و هوای خوب و منظره ها زیبایش لذت ببرید.

منبع: escapehere.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1248

به "شهرهای توریستی کشور اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای توریستی کشور اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید