خبرنگاران انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ راموس

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران- خبرنگاران- لیگ ملت های اروپا با رجحان خارج از خانه ارزشمند فرانسه مقابل پرتغال و رهایی اسپانیا از شکست برابر سوئیس پیگیری شد. سرخیو راموس کاپیتان اسپانیا در این ملاقات، 2 ضربه پنالتی را از دست داد.

خبرنگاران انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ راموس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران؛ هفته پنجم مرحله گروهی لیگ ملت های فوتبال اروپا، شنبه شب و بامداد یکشنبه با برگزاری 9 ملاقات شروع شد. از گروه سوم سطح A و در ملاقاتی حساس، پرتغال مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در لیسبون از فرانسه پذیرایی کرد و در نهایت با یک گل مغلوب شد تا شانسی برای صعود نداشته باشد.

بازی در حالی شروع شد که دو تیم شرایط برابری در جدول گروه داشتند و رقابت برای صعود به مرحله نیمه نهایی بین آنان بسیار نزدیک بود.

در نیمه نخست، فرانسه عملکرد بسیار بهتری داشت و آنتونی مارسیال مهاجم خروس ها سه مرتبه در آستانه گلزنی نهاده شد که دو مرتبه روی پاتریسیو دروازه بان پرتغال با واکنش های زیبای خود و یک بار هم تیرک دروازه مانع از گلزنی او شدند.

تنها موقعیت پرتغال هم در این نیمه با ضربه سر تماشایی رونالدو در دقیقه 44 خلق شد که توپ با فاصله اندکی از روی دروازه میهمان به بیرون رفت.

حملات میهمان در نیمه دوم ادامه یافت و در دقیقه 53 انگولو کانته هافبک تدافعی فرانسه با حضور به موقع در محوطه جریمه پرتغال پیروز به گلزنی شد.

در ادامه پرتغالی ها برای جبران نتیجه کوشش کردند و در دقیقه 60 فیلیکس در موقعیت عالی برای گل تساوی نهاده شد اما از دو قدمی و به طرز عجیبی توپ را به تیرک دروازه فرانسه زد.

این ملاقات در نهایت با فزونی یک بر صفر شاگردان دیدیه دشان به اتمام رسید تا فرانسه 13 امتیازی شده و در فاصله یک هفته مانده به خاتمه مرحله گروهی، صعودش به نیمه نهایی را قطعی کند.پرتغال هم 10 امتیازی باقی ماند و فرصت دفاع از عنوان قهرمانی را از دست داد.

از گروه چهارم، اسپانیا به میهمانی سوئیس رفت و با گل دقیقه 89 مورنو از شکست گریخت و به تساوی یک بر یک دست یافت.

اسپانیا در دقیقه 57 به پنالتی رسید تا فرصتی مناسب برای جبران داشته باشد که زومر دروازه بان سوئیس با واکنشی زیبا ضربه سرخیو راموس کاپیتان میهمان را مهار کرد.

در دقیقه 80 آلوارو موراتا با خطای واضح الودی سرنگون شد تا اسپانیا بازهم صاحب پنالتی شده و مدافع سوئیس هم اخراج گردد.

راموس پشت توپ ایستاد و بار دیگر زومر با واکنش مناسب خود پنالتی کاپیتان اسپانیا را مهار کرد تا راموس شب تلخی داشته باشد.

این در حالی است که راموس در این ملاقات تعداد بازی های ملی خود را به عدد 177 رساند و رکورد بوفون دروازه بان افسانه ای ایتالیا را پشت سرگذاشت. کاپیتان اسپانیا اکنون تنها هفت بازی با رسیدن به رکورد احمد حسن مصری که 184 بازی ملی انجام داده و صدرنشین بازی های ملی در دنیا است، فاصله دارد.

بالاخره در مورنو مهاجم جوان اسپانیا در دقیقه 89 گلزنی کرد تا لاروخا از دومین شکست متوالی رهایی پیدا کند.

در دیگر ملاقات این گروه، آلمان در شهر لایپزیگ مقابل اوکراین نهاده شد و صاحب فزونی سه بر یک شد.

تیمو ورنر 2 مرتبه و لروی سانه برای آلمان گلزنی کردند.

با نتایج به دست آمده، آلمان با 9 امتیاز صدرنشین شد و اسپانیا به امتیاز 8 رسید. با این اوصاف ملاقات حساس سه شنبه شب اسپانیا و آلمان، تیم راه یافته از این گروه به نیمه نهایی را تعیین خواهد نمود.

لیگ ملت های اروپا از سال گذشته جایگزین ملاقاتهای تدارکاتی در قاره سبز شده است. این مسابقات در چهار سطح برگزار می گردد.

نتایج ملاقاتها بدین توضیح است

لیگ A

گروه سوم

پرتغال صفر - فرانسه یک

سوئد دو - کرواسی یک

گروه چهارم

آلمان سه - اوکراین یک

سوئیس یک - اسپانیا یک

لیگ C

گروه یک

جمهوری آذربایجان صفر - مونته نگرو صفر

قبرس دو - لوکزامبورگ یک

لیگ D

گروه یک

مالت سه - آندروا یک

لتونی یک - جزایرفارو یک

گروه دو

سن مارینو صفر - جبل الطارق صفر

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 280

به "خبرنگاران انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ راموس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقام فرانسه از پرتغال و شبِ تلخ راموس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید