ساخت دریچه های آب و فاضلاب ضد سرقت با فناوری نانو

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سرقت دریچه های فلزی یکی از چالش های شرکت آب و فاضلاب طی سال های گذشته بوده است. یک شرکت دانش بنیان دریچه های بتنی تقویت شده با نانوذرات ساخته و در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده است.

ساخت دریچه های آب و فاضلاب ضد سرقت با فناوری نانو

علی شفیعیون، مدیرعامل شرکت گفت: دریچه های آب و فاضلاب تهران مدت هاست با مشکل سرقت دریچه های فلزی روبرو بود که این مشکل با دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد. پس از طرح مسئله، کار روی ساخت دریچه های بتنی در این دانشگاه شروع شد که در نهایت دریچه های بتنی سبک و مقاوم تقویت شده با نانوذرات تجاری سازی شد.

وی گفت: با فراوری این محصول، دریچه های بتنی سرقت نمی شوند و در نتیجه مشکل اولیه شرکت آب و فاضلاب حل شد. ما برای توسعه این دریچه ها باید چند مورد را درنظر می گرفتیم. اول این که دریچه ها باید سبک باشند، نسبت به تابش نور خورشید مقاوم بوده و در برابر نفوذ آب و گاز نیز بتوانند مقاومت بالایی داشته باشند. چرا که نفوذ آب و گازها به دلیل ایجاد یون هایی در بتن موجب زوال ساختاری دریچه می گردد. از این رو از نانوذرات استفاده کردیم به طوری که نفوذپذیری دریچه ها نسبت به آب و گاز تقریبا به صفر نزدیک شده است.

مدیرعامل شرکت درباره عرضه این محصولات به بازار گفت:در یکی از قراردادها 5 هزار دریچه در مدت 5 ماه فراوری و در اختیار شرکت فاضلاب تهران قرار داده شد.

شفیعیون از به کارگیری نانوذرات در تقریبا تمام محصولات فراوریی این شرکت اطلاع داد و اضافه نمود: این امکان وجود دارد که دریچه ها را بر اساس سفارش مشتری فراوری کنیم. اضافه نمودن نانوذرات به دریچه ها تغییر چندانی در قیمت محصول به وجود نیاورده ولی کارایی دریچه ها به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت از مذاکره با چند کشور خارجی اطلاع داد و گفت: با وزارت ساختمان نیجریه و همچنین عراق مذاکراتی اجرا شده تا این محصول به این کشورها صادر گردد. البته برای صادرات با مشکلاتی روبه رو هستیم. برای مثال برای صادرات باید تاییدیه فنی و مهندسی کشور مقصد را دریافت کنیم و ادارات آن ها باید ما را پذیرفته و تایید نمایند. در این جهت احتیاج به همکاری مسئولان داریم تا بتوانیم تعامل موفقی با این کشورها داشته باشیم.

وی گفت: ظرفیت فراوری فعلی این شرکت ماهانه در حدود 10 هزار دریچه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 24

به "ساخت دریچه های آب و فاضلاب ضد سرقت با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دریچه های آب و فاضلاب ضد سرقت با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید