سامسونگ فناوری جذاب LTPO را به نمایشگر گلکسی نوت 20 می آورد

به گزارش مجله گیلاسفا، با توجه به آخرین توییتی که راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، در صفحه رسمی خود منتشر کرد، به نظر می رسد سامسونگ میخواهد فناوری LTPO را به نمایشگر گلکسی نوت 20 بیاورد.

سامسونگ فناوری جذاب LTPO را به نمایشگر گلکسی نوت 20 می آورد

قبل از پرداختن به این موضوع، باید به این نکته اشاره کنیم که سال جاری قرار نیست شاهد عرضه نسخه اولترا گلکسی نوت 20 باشیم و مانند سری قبل، تنها دو سری استاندارد و پلاس راهی بازار خواهند شد. نوت 20 پلاس عظیم ترین مدل است که از نسل قبل خود 0.7 اینچ عظیم تر خواهد بود (6.87 اینچ). البته به نظر می رسد این عظیم تر شدن نمایشگر، وضوح بالاتر آن را نیز به همراه داشت و اینبار شاهد وضوح 1444 × 3096 هستیم.

رفرش ریت 120 هرتز سال جاری برای هر دو محصول در نظر گرفته خواهد شد که با توجه به توییت راس یانگ، به صورت متغیر عمل می نماید و همین مسئله نیز باعث مصرف بهینه باتری می گردد. دقیقا معین نشده و نمی دانیم رفرش ریت متغیر چه تفاوتی با سوییچ اتوماتیک در سری اس 20 دارد که تحت شرایطی خاص رفرش ریت را به 60 هرتز کاهش می دهد.

نبرد 108 مگاپیکسلی ها؛ مقایسه شیائومی می 10 پرو با گلکسی اس 20 اولترا

به گلکسی نوت 20 که می رسیم، اندازه نمایشگر به 6.42 اینچ کاهش می یابد که البته باز هم به نسبت قبل اندکی عظیم تر است. به نظر می رسد سامسونگ میخواهد وضوح +1080P را برای این محصول نیز حفظ کند که خب برای کاهش هزینه حرکت هوشمندانه ای است. خوشبختانه رفرش ریت 120 هرتز مانند سری اس 20 به این مدل هم خواهد آمد و محدود به مدل بالارده نیست.

اما نکته قابل توجه، فناوری LTPO است که در توییت راس یانگ به آن اشاره شده:

ظاهرا سامسونگ میخواهد پنل های OLED خود را با فناوری LTPO طراحی کند که هم باعث کاهش ضخامت گوشی می گردد و هم از نظر مصرف انرژی 5 الی 15 درصد بهتر از LTPS عمل می نماید. در ابتدا چنین فناوری را در اپل واچ سری 4 اپل دیدیم که بعدها سامسونگ آن را در ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 بکار برد و حالا می بینیم که به گوشی های این شرکت نیز راه خواهد یافت.

هنوز معین نیست سامسونگ در گلکسی فولد 2 از چه فناوری برای ساخت نمایشگر استفاده می نماید و بنابراین باید منتظر ماند و دید در آینده چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می گردد.

سامسونگ مشغول ساخت یک گوشی تاشو مقرون به صرفه است

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 28

به "سامسونگ فناوری جذاب LTPO را به نمایشگر گلکسی نوت 20 می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فناوری جذاب LTPO را به نمایشگر گلکسی نوت 20 می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید