8 موبایل ضد آب برتر که همین حالا می توانید بخرید

به گزارش مجله گیلاسفا، مقاومت در برابر آب به یکی از قابلیت های کلیدی تمام موبایل های پریمیوم چند سال اخیر تبدیل شده و وقتی یک دستگاه به این قابلیت مجهز است، می دانید که با دستگاهی حقیقتا پریمیوم طرف هستید. این روزها تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری به ساخت موبایل های ضد آب می پردازند و گرچه هیچ موبایلی به صورت تمام و کمال در برابر نفوذ آب مقاوم نیست، اما بیشتر مدل های کنونی می توانند از افتادن درون استخر جان سالم به در ببرند. در این مقاله به مرور 8 موبایل ضد آب برتر می پردازیم که همین حالا می توانید بخرید و نگران استفاده از آن ها در شرایط نامساعد جوی نباشید!

8 موبایل ضد آب برتر که همین حالا می توانید بخرید

8 موبایل ضد آب برتر کنونی

1. خانواده گلکسی S21 سامسونگ

سامسونگ از سال 2014 و از زمانی که موبایل گلکسی اس 5 روانه بازار شد مشغول عرضه پرچم داران ضد آب بوده؛ البته تنها استثنا، خانواده گلکسی اس 6 سال 2015 است. گلکسی اس 21 هم از همین قاعده پیروی می کند و با پشتیبانی از استاندارد IP68، مقاومت فراوان در برابر آب و گرد و خاک از خود نشان می دهد. بنابراین در تئوری می توانید با موبایلتان به درون استخر شیرجه بزنید و نگران سوختن قطعات داخلی نباشید.

خانواده گلکسی اس 21 ضمناً مشخصات سخت افزاری بسیار تحسین برانگیزی دارد و همراه با چیپست اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100، سقف 16 گیگابایت حافظه رم در مدل اس 21 اولترا، باتری بسیار حجیم و نمایشگرهای باکیفیتی که نرخ به روزرسانی 120 هرتز دارند از راه می رسد. ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، تمام موبایل های این خانواده بسیار سریع ظاهر می شوند و نمایشگرهایی شفاف و خوش منظر دارند.

سامسونگ از نظر قابلیت های دوربین هم عملکردی بهتر از همیشه داشته و سنسورهایی با رزولوشن بالا، امکان فیلم برداری 8K، و قابلیت هایی تحسین برانگیز مانند حالت Single Take و هایپرلپس در شرایط کم نور را در دسترس قرار داده است. فقط انتظار جک 3.5 میلی متری هدفون را نداشته باشید که از خانواده گلکسی اس 10 به بعد دیگر جایی در موبایل های پرچم دار کمپانی کره ای نداشته است.

2. خانواده گلکسی نوت 20 سامسونگ

آیا پولتان اضافه کرده و می خواهید موبایلی ضد آب با بهترین مشخصات سخت افزاری ممکن را بخرید؟ در آن صورت گلکسی نوت 20 اولترا برای شما ساخته شده. سامسونگ این موبایل را با قیمت کمرشکن 1300 دلار عرضه می کند، اما طبیعتا در ازای این پول به برخی از بهترین قابلیت های ممکن در بازار کنونی دسترسی خواهید یافت.

با خرید این دستگاه یک چیپست رده پرچم دار، نمایشگر اولد 120 هرتزی، 128 الی 512 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی غول آسا گیرتان می آید که از یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز پریسکوپ 12 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده.

حالا که فکرش را می کنید یک نوت 20 ارزان قیمت تر می خواهید؟ مدل استاندارد و 999 دلاری این خانواده هم گزینه ای معرکه به حساب می آید. در این مدل البته خبری از نرخ به روزرسانی 120 هرتز، رزولوشن QHD Plus، درگاه مایکرو اس دی، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز پریسکوپ و طراحی شیشه ای نیست. اما هر دو موبایل از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، و شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند و با دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی یکسان از راه می رسند. از سوی دیگر اگر استایلوس S-Pen برایتان اهمیتی ندارد می توانید نیم نگاهی به مدل استاندارد گلکسی اس 20 بیندازید.

3. LG V60 ThinQ

LG از زمان عرضه پرچم دار LG G6 در سال 2017 مشغول عرضه موبایل های ضد آب بوده و این رویه در موبایل V60 ThinQ سال 2020 هم ادامه یافته است. آنچه با این دستگاه گیرتان می آید استاندارد IP68 و همین طور استاندارد نظامی MIL-STD 810G در طراحی است که در تئوری، آن را به یکی از مقاوم ترین موبایل های هوشمند امروزی تبدیل می کند. خوشبختانه هیچ کدام از این قابلیت ها به بهای حذف جک هدفون نبوده اند و این پورت را هنوز روی بدنه دستگاه می یابید.

آخرین موبایل پرچم دار LG بهترین گزینه ممکن برای برای بیشتر کاربران به حساب می آید و دلایل متعددی برای این گفته داریم. پیش از هرچیز دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره می برد و از اتصالات 5G پشتیبانی می کند. از سوی دیگر می توانید منتظر سایر قابلیت های رایج پرچم داران سال 2020 مانند فیلم برداری با رزولوشن 8K، شارژ وایرلس، یک باتری غول آسا و نمایشگری اولد همراه با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باشید.

تنها نقص بزرگ در سخت افزار V60 ThinQ نبود سنسور تله فوتو یا پریسکوپ در دوربین است و با اتکا بر همان دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی باید به زوم در تصاویر پرداخت. اما وقتی به سایر مشخصات دستگاه و همینطور برچسب قیمت نسبتا مقرون به صرفه اش نگاه می کنیم، چنین مسئله ای به راحتی از یاد می رود.

4. خانواده آیفون 12

اگرچه این لیست تقریبا به صورت کامل از موبایل های اندرویدی تشکیل شده، اما حماقت خواهد بود اگر به موبایل های ضد آب بپردازیم و نامی از خانواده آیفون 12 نبریم. چهار موبایل این خانواده، بهترین دیوایس هایی هستند که اپل تا به امروز ساخته و همگی همراه با پشتیبانی از استاندارد IP68 از راه می رسند.

آیفون 12 مینی اپل مثالی عالی از این است که پرچم داران کوچک چه راستا تکامل تحسین برانگیزی را پیموده اند. این دستگاه همراه با نمایشگر 5.4 اینچی از راه می رسد، اما به لطف چیپست A14 Bionic و آرایه قدرتمند دوربین، کاملا یارای برابری با دیگر اعضای خانواده آیفون 12 را دارد. هر چهار دستگاه به چیپستی یکسان مجهز شده اند و آیفون 12 امسال هم اندازه با آیفون 12 پرو ساخته شده و با ابعاد 6.1 اینچی به راحتی در دست می نشیند.

اگر جذب چنین قدرت پردازشی تحسین برانگیزی در چنین بدنه کوچکی نمی شود، احتمالا دلتان بخواهد به سراغ آیفون 12 پرو مکس بروید. این دستگاه با نمایشگر 6.5 اینچی بزرگترین مدل در خانواده آیفون های جدید به حساب می آید و همان دوربین سه گانه موجود در آیفون 12 پرو را دارد. هر دو مدل با سقف 512 گیگابایت حافظه داخلی از راه می رسند اما خبری از ورژن 256 گیگابایتی نیست.

5. اوپو Find X2 Pro

موبایل اوپو Find X سال 2018 از طراحی کشویی منحصربه فردی بهره مند بود که تمام توجه ها را به خود جلب کرد، اما این موبایل در برابر آب مقاوم نبود. از سوی دیگر اما اوپو Find X2 را داریم که دوباره به سراغ طراحی سنتی تر رفته و یکی از بهترین موبایل های ضد آب موجود در بازار امروز به حساب می آید.

این اسمارت فون جدید بسیاری از قابلیت های پرچم داران سال 2020 را در خود جای داده که از جمله آن ها می توان به پردازنده اسنپدراگون 865، نمایشگر اولد با نرخ به روزرسانی 120 هرتز و رزولوشن QHD Plus، حافظه رم 12 گیگابایتی و باتری 4260 میلی آمپر ساعتی با شارژ بسیار سریع 65 واتی اشاره کرد.

دوربین Find X2 Pro هم مشخصاتی بسیار تحسین برانگیز دارد و از یک سنسور 48 مگاپیکسلی برخوردار شده که از لحاظ فنی بهتر از سایر سنسورهای 48 مگاپیکسلی ظاهر می شود و از سوی دیگر می توانید منتظر سنسور 48 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز 13 مگاپیکسلی برای زوم 5 برابری باشید. فقط انتظار فیلم برداری با رزولوشن 8K را نداشته باشید.

6. سونی Xperia 1 II و Xperia 5 II

سونی نخستین برند بزرگی بود که به تولید موبایل های اندرویدی مقاوم در برابر آب پرداخت و این سنت را با موبایل اکسپریا 1 مارک 2 زنده نگه داشته است. این پرچم دار تازه از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک پشتیبانی می کند و یکی از معدود دیوایس های پرچم داری امروزی است که همراه با پورت 3.5 میلی متری هدفون عرضه می شود. در عین حال می توانید بی خیال این موبایل شوید و به سراغ اکسپریا 5 مارک 2 اندک مقرون به صرفه تر بروید.

هر دو موبایل سونی همراه با چیپست اسنپدراگون 865، حافظه رم 8 گیگابایتی، سقف 256 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی (با شارژ وایرلس) از راه می رسند. کمپانی ژاپنی ضمناً به سراغ دوربین سه گانه ای رفته که از سه سنسور 12 مگاپیکسلی (اصلی، تله فوتو با زوم 2 برابر، فوق عریض) تشکیل شده.

اکسپریا 1 مارک 2 با قیمت 1200 دلار روانه بازار شده و به این ترتیب یکی از گران قیمت ترین پرچم داران سال 2020 بوده است. در این بین هضم قیمت اکسپریا 5 مارک 2 با برچسب 950 دلاری، اندکی راحت تر است.

7. وان پلاس 8T و 8 پرو

وان پلاس بالاخره در سال 2020 تصمیم به تجهیز موبایل های سری وان پلاس 8 به قابلیت های ضد آب گرفت و وان پلاس 8 پرو همراه با استاندارد IP68 از راه می رسد. در این بین شرایط برای وان پلاس 8T اندکی عجیب است و تنها مدل هایی که توسط اپراتورهای مخابراتی فروخته می شوند از استاندارد IP68 پشتیبانی می کنند. البته یک دلیل منطقی برای موضوع وجود دارد و احتمالا این اپراتورهای مخابراتی بوده اند که هزینه های پشتیبانی از این استاندارد را برعهده گرفته اند.

هر دو موبایل به چیپست اسنپدراگون 865 مجهز شده اند، از شبکه های 5G پشتیبانی می کنند، باتری هایی نسبتا بزرگ دارند و با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر از راه می رسند. اما شباهت ها همین جا به خاتمه می رسند. مدل پرو از دوربینی اصلی برخوردار شده که در بخش میانی پنل پشتی قرار گرفته ، اما همین دوربین در مدل 8T به گوشه بالا منتقل شده است. ضمناً وان پلاس 8 پرو با ابعاد 6.78 اینچ اندکی بزرگتر ظاهر می شود. در نهایت وان پلاس 8T به جای سنسور 48 مگاپیکسلی، از سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده کرده است.

8. Google Pixel 5

اگر بنا به مقایسه با دیگر موبایل های حاضر در این لیست بر اساس مشخصات سخت افزاری خالص باشد، گوگل پیکسل 5 اندکی ضعیف تر ظاهر می شود. این دستگاه به چیپست اسنپدراگون 765G مجهز شده، تنها دو لنز دوربین دارد و به جای سنسور فراصوت، از سنسور اثر انگشت فیزیکی در پشت بهره می برد.

در هر صورت اما اگر به دنبال موبایلی باشید که تجربه ای معرکه از کار با اندروید خالص به ارمغان می آورد و در برابر آب هم مقاومت است، خانواده پیکسل 5 با استاندارد IP68 نیازهایتان را برطرف خواهد کرد. کار با نرم افزار بسیار سریع این موبایل واقعا دلچسب است، نمایشگر 90 هرتزی همه چیز را به شکلی شفاف و روان به نمایش در می آورد و فرم فاکتور دستگاه هم بسیار منحصر به فرد از دیگر موبایل های غول آسای امروزی ظاهر می شود.

ضمناً وقتی صحبت از قابلیت های تصویربرداری باشد، موبایل های گوگل جزء بهترین دیوایس هایی هستند که می توانید در بازار بیابید. این کمپانی به جای اتکای صرف بر سنسورها، به بهبود چشمگیر توانایی های نرم افزاری می پردازد و دوربینی خلق می کند که در بهینه ترین حالت ممکن است و به این ترتیب قابلیت هایی مانند نوردهی دوگانه، تصویربرداری تحسین برانگیز در شرایط کم نور و Live HDR در اختیارتان قرار می گیرد.

  • چرا برجستگی دوربین گوشی های هوشمند انقدر بزرگ شده است؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 673

به "8 موبایل ضد آب برتر که همین حالا می توانید بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 موبایل ضد آب برتر که همین حالا می توانید بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید