سفر فضایی به حقیقت می پیوندد؟ ، بلیت سفر به فضا حدود 250 هزار دلار

به گزارش مجله گیلاسفا، بنیانگذار ویرجین گلکتیک، ریچارد برانسون، نخستین عضو غیر خدمه است که به وسیله فضاپیماهای این شرکت پرواز نموده است. ویرجین گلکتیک در نظر دارد تا گروه هایی از مشتریان را به صورت مختصر به حاشیه فضا ارسال کند، جایی که چند دقیقه می توانند کیهان را به وسیله پنجره های هواپیما تماشا نمایند و بی وزنی را تجربه نمایند.

سفر فضایی به حقیقت می پیوندد؟ ، بلیت سفر به فضا حدود 250 هزار دلار

بلیت های سفر به فضا حدود 250 هزار دلار فروخته شده و این شرکت می گوید حدود 600 رزرو را دریافت نموده است. برنامه هایی برای فروش دوباره بلیت از چند ماه پیش آغاز شد و مدیر عامل شرکت جورج وایتسایدز عنوان نموده است که حدود 400 نفر دیگر نیز تا به امروز سپرده قابل استرداد پرداخت نموده اند.

وایتسایدس گفته است که قیمت بلیت های تازه فروخته شده از 250 هزار دلار ارزان تر خواهد بود. وایتسایدز اضافه می نماید که ویرجین گلکتیک حدود 420 میلیون دلار پول نقد در دست دارد که می تواند پول کافی برای تکمیل پروازهای آزمایشی خود قبل از آغاز عملیات تجاری در دست داشته باشد.

هفته گذشته مورگان استنلی در یادداشتی گفت: سهام ویرجین گلکتیک را به دلیل موقعیت آن به عنوان تنها شرکت فضایی با بازرگانی خالص و چشم انداز رشدی که در آن دیده می گردد یک سرمایه گذاری جذاب می داند. تحلیلگران همچنین از پتانسیل ویرجین گلکتیک برای استفاده از فناوری موشک های آن در سفرهای هوایی بین شهری سخن گفته اند. یک تحلیلگر پیش بینی کرد که چنین صنعتی می تواند تقریباً 300 میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد.

ویرجین گلکتیک مدتها است که درباره انجام پروازهای نقطه به نقطه صحبت می نماید. بوئینگ در ماه اکتبر 20 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و ویرجین گلکتیک روز سه شنبه اعلام نمود که برای یاری به توسعه صنعت سفرهای هوایی بین شهری، قراردادی با ناسا امضا نموده است. اما توسعه فناوری سفر نقطه به نقطه مافوق صوت، احتمالاً هنوز سالها از واقعیت فاصله دارد.

تا به امروز، ویرجین گلکتیک دو پرواز آزمایشی را به سمت فضا از طریق تجهیزات آزمایشی شرکت در موهاوی، کالیفرنیا انجام داده است. هواپیمای فضایی این شرکت اخیراً به نیومکزیکو، مقصد پرتاب نهایی برای مشتریان گردشگری ویرجین گلکتیک منتقل شده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 26

به "سفر فضایی به حقیقت می پیوندد؟ ، بلیت سفر به فضا حدود 250 هزار دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فضایی به حقیقت می پیوندد؟ ، بلیت سفر به فضا حدود 250 هزار دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید