شاسی بلند وحشی شورلت

به گزارش مجله گیلاسفا، شورلت برای نمایش لوازم جانبی محصولاتش یک کانسپت بیابان نورد اسپرت در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو سی ما (SEMA) رونمایی کرد. این ماشین که نامش وحشی است یکی از هشت ماشینی است که در غرفه کارخانه آمریکایی در سی ما به نمایش درآمد.

شاسی بلند وحشی شورلت

وحشی بر اساس وانت شورلت سیلورادو ساخته شده است. مهندسان شورلت شاسی سیلورادو را کوتاه تر کرده و تا حد ممکن وزن ماشین را کاهش داده اند. موتور ماشین هشت سیلندر با قدرت 650 اسب بخار است. نیروی موتور با یک دنده ده سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل میشود.

ظاهر ماشین شبیه به خودروهایی است که جنرال موتورز برای ارتش آمریکا طراحی کرده است. اما برخلاف ماشین های نظامی جنرال موتورز، وحشی تنها یک کانسپت است و قرار نیست تولید شود.

جنرال موتورز اطلاعاتی درباره سرعت و شتاب ماشین منتشر نکرده و تنها گفته که وحشی در صحرا پرواز می کند.

نمایشگاه لوازم جانبی خودرو هر سال در هفته اول ماه نوامبر در شهر لاس وگاس برگزار می شود.

فورد هم در نمایشگاه سی ما یک شاسی بلند اسپرت بیابانی رونمایی کرد که برخلاف شورلت وحشی قرار است در حجمی اندک تولید شود.

شاسی بلند فورد براساس مدل برونکو ساخته شده و نامش دونده صحرا است. کارخانه آمریکایی در ساخت این ماشین با یک شرکت کانادایی به نام مولتی ماتیک همکاری کرده است.

دونده صحرا براساس مدل چهار در برونکو ساخته شده و برای کاهش وزن برخی از پنل های ماشین به جای فولاد از جنس فایبرگلاس است. موتور ماشین هشت سیلندر با قدرت 400 اسب بخار است و دنده اتوماتیک ده سرعته دارد.

فورد اعلام کرده که با این ماشین در رقابت بیابان نوردی باها 1000 شرکت کرده و در سال 2022 تعداد محدودی از دونده صحرا را با قیمتی حدود دویست هزار دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: بیت ران
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1063

به "شاسی بلند وحشی شورلت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند وحشی شورلت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید