شرایط سخت کارگاه های صحافی را مجبور به تعدیل نیرو کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، جلیل غفاری رهبر رییس اتحادیه صحافان در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به فعالیت صحافان در دوران شیوع کرونا عنوان کرد: همکاران ما این روزها درگیر مشکلاتی مانند کم کاری و بیکاری هستند و همین موضوعات موجب فشارهای اقتصادی بر آن ها و کارگاه هایشان شده است.

شرایط سخت کارگاه های صحافی را مجبور به تعدیل نیرو کرد

وی اضافه نمود: در حالی که روزهای پایانی سال همه ما به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دلخوش کرده بودیم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا این امید بر باد رفت و چراغ صحافی های زیادی خاموش ماند.

غفاری رهبر با بیان اینکه وقتی با هر کدام از همکاران صحبت می کنیم نسبت به ادامه فعالیتشان نگران هستند، گفت: علاوه بر رکود جاری در صنعت چاپ و نشر؛ به خصوص صحافی ها، قیمت مواد اولیه هم رشد زیادی داشته است و این رشد در بخش چسب، کاغذ و مقوا به عنوان پرکاربردترین مواد صحاف ها بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: در کنار همه این ها هزینه های جانبی یک کارگاه صحافی را هم باید محاسبه کنیم؛ حقوقی که کارفرما به کارگر می دهد در کنار حق بیمه و هزینه آب و برق و گازی که پرداخت می کند همه با هم موجب شده صحاف بگوید که باز نگه داشتن صحافی اکنون صرفه اقتصادی ندارد.

غفاری رهبر با اشاره به پایین بودن حقوق کارگران نیز گفت: به دلیل کم کاری و رکود فعالیت ها صاحبان کارگاه ها نمی توانند اضافه کار یا پاداش به کارگران خود بدهند و آن ها پایه حقوق دریافت می کنند که می گویند اصلا به صرفه نیست و همه این موضوعات شرایط کار را سخت کرده است.

وی تاکید کرد: البته در این شرایط برخی از همکاران مقاومت و برخی از جیب هزینه می کنند ولی تعدادی نیز برخی مجبور به تعدیل نیرو شده اند و ممکن است در صورت استمرار این شرایط کارگاه هایشان را نیز موقتا تعطیل کنند؛ زیرا هم کار نیست و هم گرانی و بی ثباتی در بازار حاکم است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 51

به "شرایط سخت کارگاه های صحافی را مجبور به تعدیل نیرو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سخت کارگاه های صحافی را مجبور به تعدیل نیرو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید