شناسایی سنگ قبر 312 ساله در اسدآباد

به گزارش مجله گیلاسفا، مدیر اداره میراث فرهنگی #گردشگری و صنایع دستی #اسدآباد از شناسایی سنگ قبری 312 ساله در این شهرستان اطلاع داد.

شناسایی سنگ قبر 312 ساله در اسدآباد

به گزارش دنیای سفر کامران اکبری شایگان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در تماس اداره آموزش و پرورش اسدآباد با اداره میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر وجود یک مورد سنگ قبر قدیمی از گذشته ها در محوطه این اداره، با مراجعه اداره میراث به محل متوجه شدیم قدمت این سنگ قبر مربوط به 312 سال قبل بوده که بعد از تنظیم صورتجلسه به موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان انتقال داده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود بیش از 300 سنگ تاریخی کشف شده از دوره های ساسانی و اشکانی در اسدآباد موزه ای در این زمینه در شهرستان وجود ندارد، اضافه کرد: تأسیس موزه سنگ به منظور نگهداری از سنگ های تاریخی در این شهرستان لازم است اما تا به امروز به علت عدم وجود فضای کافی این امر مهم در شهرستان محقق نشده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه نبود مکان کافی و مناسب موجب عقب ماندن این شهرستان در بحث موزه بوده است، توضیح داد: هم اکنون در صورت وجود فضا و مکان مناسب اداره میراث فرهنگی امکان راه مقدار 3 موزه سنگ های قدیمی، عکس های قدیمی و آثار تاریخی را در این شهرستان دارد که راه اندازی هر یک از این موزه ها از جمله موزه سنگ در اسدآباد این موزه را در استان همدان بی نظیر خواهد نمود.

اکبری شایگان با اشاره به تحویل بیش از 500 عکس تاریخی به وسیله مردم شهرستان اسدآباد برای راه اندازی موزه عکس به اداره میراث فرهنگی ادامه داد: وجود موزه سنگ و عکس در شهرستان می تواند از نقش موثری در درآمدزایی، اشتغال و جذب توریست شهرستان برخوردار باشد.

وی بعلاوه با اشاره به موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد به عنوان تنها موزه شهرستان توضیح داد: این موزه شامل 550 اثر تاریخی و قدیمی از دوره پارت تا عصر معاصر بوده که در سال 87 افتتاح و راه اندازی شده است.

به گزارش دنیای سفر، شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی و فرهنگی است که تا کنون از این تعداد آثار 59 اثر ثبت لیست آثار ملی کشور شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1253

به "شناسایی سنگ قبر 312 ساله در اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سنگ قبر 312 ساله در اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید