معرفی برترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

به گزارش مجله گیلاسفا، جاذبه های گردشگری وارنا

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان واقع بندر دریای سیاه است. این شهر مدت ها است که برای خود بلغاری ها مقصد گردشگری در فصل تابستان به شمار میرود. هر کسی با هر سن و سلیقه ای، می تواند لذت های متفاوتی را از جاذبه های گردگشری وارنا تجربه کند. در موزه باستان شناسی این شهر قدیمی ترین طلای جهان به نمایش گذاشته شده است. یا اگر به موزه رفتن علاقه ای ندارید، در سفر به بلغارستان می توانید از صخره های طبیعی بازدید کنید یا از یک بیابان واقعی عبور کنید، یا در روزهای گرم فصل تابستان، در هوای خنک ساحل زیبای دریای سیاه، به سرگرمی و خوش گذرانی بپردازید. با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی دقیق به این جاذبه ها بیاندازیم و با آن ها بیشتر آشنا شویم.

معرفی برترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور وارنا خبرنگاران به همراه گشت شهری و ناهار روی تصویر زیر کلیک کنید:

باغ دریایی | Sea Garden

باغ دریایی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. این پارک که در امتداد دریا واقع شده است، آنقدر بزرگ است که امکان هر سرگرمیی را در آن وجود دارد. اگر از سرگرمیات ساحلی لذت می برید این امکان برای شما وجود دارد که در کنار ساحل بمانید و از امکانات مختلفی بهره ببرید. اگر می خواهید از هوای خوب و خنک شهر وارنا بهره ببرید، در محوطه سبز و پر از گل و گیاه پارک قدم بزنید. بعلاوه می توانید از پل آرزوها تماشا کنید و بعد از آن به یک آکواریوم و موزه برسید. دسترسی این پارک به ساحل دریای سیاه بسیار آسان است و تقریبا از کجا که بخواهید می توانید خودتان را به ساحل برسانید.

پارک تاریخی

از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری وارنا می توان به پارک تاریخی اشاره نمود. با بازدید از پارک تاریخی وارنا می توانید از یک موزه، یک باغ با برکه های زیبا، تماشا کنید. برای گشت و گذار کامل در این پارک که یکی از آثار فرهنگی و تاریخی کشور بلغارستان نیز به شمار می آید چیزی حدود 3 ساعت زمان احتیاج خواهید داشت. این پارک با داشتن طبیعت زیبا و بکر، مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران خارجی است که به وارنا سفر نموده اند. خود بلغاری ها نیز عاشق این پارک هستند و زمان زیادی را برای سرگرمی و لذت بردن در این پارک صرف می نمایند.

کلیسای جامع وارنا

کلیسای جامع به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری وارنا، بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس مسیحی در وارنا و یکی از بزرگترین کلیسا ها در بلغارستان هم به شمار میرود. کلیسای جامع در وارنا ارزش بازدید بالایی را دارد و می توانید یکی از برترین کلیساهای ارتودوکسی دنیا را در اینجا مشاهده کنید. هنگام بازدید به شیشه های رنگارنگ زیبا و تزئین شده کلیسا توجه کنید یا دست نوشته های سیریلیک که نشان دهنده چهار نفر از معماران این کلیسا تحت عنوان سنت سیریل، متدیوس، کلمنت اوهرید و آنجلاریوس می باشد.

دماغه گالاتا

دماغه زیبای Cape Galata یکی از چشمگیر ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. گالاتا از گرم ترین مکان های تماشای وارنا است که شما نمی توانید از آن تماشاش صرف نظر کنید! این مقصد توریستی یکی از مجذوب نماینده ترین و باشکوه ترین ویژگی های شهر را به مسافران نشان می دهد. بازدید از گالاتا در طول روز باعث می گردد که منظره زیبایی از شهر را در برابر دیدگان خود تجربه کنید. و از منظره آرامش بخش چراغ های سطح شهر و دریا به آرامش برسید. در بازدید از دماغه گاتالا حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا بتوانید این لحظات زیبا را به عنوان یکی از برترین خاطره ها سفر خود ثبت کنید.

جنگل سنگی | Stone Forest

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری وارنا که باید در سفر خود از آن تماشا کنید جنگل سنگی است.جنگل سنگی به نوعی منطقه ای رازآلود است که در بیرون شهر واقع شده است و معمولا تورهای مختلفی برای بازدید از آن وجود دارد. زمانی که از این جنگل تماشا کنید متوجه می شوید که چرا نام آن سنگی است! علت آن این است که در تمام قسمت های این جنگل ستون های سنگی از داخل زمین بیرون آمده است. به قول خود محلی های منطقه روزی روزگاری کی غول بزرگ با چکش این سنگ ها را داخل زمین فرو نموده است.

موزه باستان شناسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری وارنا موزه باستان شناسی شهر به شمار می آید. نمایشگاه طلای وارنا، سبب شده است که موزه باستان شناسی این شهر، به یکی از مجذوب نماینده ترین مکان هایی تبدیل گردد که گردشگران در سفر به بلغارستان و شهر وارنا، از آن تماشا می نمایند. در این چیزهای ارزشمندی را مشاهده خواهید که 6500 سال قدمت دارند. به همین علت طلای وارنا، قدیمی ترین طلای دنیا محسوب می گردد. اشیایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است، شامل اجناس مختلفی از جواهرات، و دیگر اشیای تزئینی و می گردد. در یکی از قبرهای این گورستان، که متعلق به یک فرمانده یا کشیش بود، حدود 1.5 کیلوگرم طلا وجود داشت!

سرگرمیات آبی در کنار ساحل

سواحل زیبا یکی از جاذبه های گردشگری وارنا است. سرگرمیات آبی در وارنا رونق زیادی دارد. در همه ساعت های روز برنامه های متنوعی در ساحل های وارنا برای گردشگران برگزار می گردد. از اجرای موسیقی زنده در شب گرفته تا انواع نوشیدنی ها و خوراکی های خوشمزه را می توانید در ساحل پیدا کنید. تابستان ها با اجرای موسیقی ساحل های وارنا حال وهوای دیگری دارد. نیمکت و چتر کنار ساحل در نظر گرفته شده تا بتوانید برای استراحت و آفتاب گرفتن روی آنها دراز بکشید و نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهید.

یکی از معروف ترین ساحل های شهر وارنا ساحل گلدن سندز است، که وسعت بزرگش آن را به مهم ترین ساحل این شهر تبدیل نموده است. علاوه بر زیبایی، امکانات سرگرمیی این ساحل به حدی کامل است که در فصل تابستان، باید خوش شانس باشید که جای خالی پیدا کنید. دسترسی شما از ساحل به رستوران ها و اقامتگاه ها بسیار ساده و راحت خواهد بود.

حمام های رومی وارنا

بلغارستان کشوری با پیشینه قدیمی و تاریخی است. از این رو از دیگر جاذبه ای گردشگری وارنا که قدمتی تاریخی دارد می توان به حمام های رومی اشاره نمود. حمام های رومی همانطور که از اسمشان پیداست در کشور ایتالیا و شهر رم بسیار زیاد هستند و شاید بتوان گفت تنها در وارنا می توانید خارج از ایتالیا تجربه رفتن به این حمام ها را داشته باشید.

دلفیناریوم

اگر به دلفین ها علاقه دارید و به وارنا سفر می کنید تماشای دلفیناریوم را از دست ندهید. تنها دلفیناریوم بلغارستان در وارنا واقع شده است و از این رو از مهم ترنی جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. دلفین های این نمایش هیجان انگیز اولین بار از کشور کوبا وارد بلغارستان شده اند. در دلفیناریوم چندین نمایش در روز وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببریدو مخصوصا در فصل تابستان یکی از مجذوب نماینده ترین سرگرمی های وارنا بازدید از دلفیناریوم است.

بندر وارنا

بندر وارنا یکی از پر جنب و جوش ترین جاذبه های گردشگری وارنا است. این منطقه یک انتخاب عالی برای گشت و گذار و پیاده روی و بعلاوه صرف یک میان وعده خوشمزه در یکی از کافه ها و رستوران های وارنا است. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید در این رستوران ها اواع آن به شکلی بی نقص و فوق العاده برای مسافران سرو می گردد که تجربه آن خالی از لطف نخواهد بود. در بازدید از این بندر بر روی کوه موج شکن حرکت نموده و به سمت فانوس دریایی بروید، زیبایی های قسمت شمالی ساحل در دماغه گالاتا چشم نواز است.

پارک آبی آکوا پلیس | Aquapolis Water Park

یکی از زیبا ترین جادذبه های گردشگری وارنا که می توانید در آن سرگرمیات آبی را تجربه کنید پارک آبی آکواپلیس است. از ویژگی های منحصر به فرد این پارک آبی این است که می توانید با خیالی آسوده به همراه خانواده و بچه ها خود از سرگرمیات آن لذت ببرید. بازدید از این پارک آبی مخصوصا در فصل تابستان برای گردشگران مجذوب نمایندهیت خاصی دارد. اگر به وارنا سفر می کنید تجربه این پارک ابی را به هیچ هنوان از دست ندهید.

پارک موزه جنگ وارنا

در وارنا در سال 1444، ارتش مسیحی مجارستان-لهستان، به وسیله ارتش عثمانی سلطان مراد دوم مغلوب شد. این شکست باعث شد تا به مدت چندین قرن (یعنی تا اواخر قرن 19 میلادی)، ترک ها بر این منطقه حاکم شوند. یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری وارنا همینجا است. پارک موزه وارنا در غرب این شهر واقع شده است و ساختمان های آن، نمایشگاه دائمی سلاح ها و زره های به جای مانده از جنگ های قرن 15 میلادی قرار گرفته است. اگر به تاریخ قرون وسطی اروپا علاقه دارید به هیچ عنوان بازدید از این پارک موزه فوق العاده را از دست ندهید.

موزه رترو

اگر اهل ماشین هستید و ماشین باز به حساب می آیید یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری وارنا برای شما بازدید از موزه رترو خواهد بود. حتی اگر موزه ها را مکانی حوصله سر بر تصور می کنید، بهتر است از موزه رترو بازدید کنید چون با وجود 50 ماشین کلاسیک خاص و 27 تندیس از چهره های شاخص بلغارستان این موزه مکانی عالی برای گرفتن عکس های یادگاری و مجذوب نماینده می باشد.

تئاتر تابستان

هنگام سفر یکی از برترین انتخاب ها برای وقت گذرانی رفتن به کنسرت و نمایش است. مخصوصا اگر این تئاتر در کنار باغ دریایی برگذار گردد و حسابی آب و هوای مجذوب نمایندهی داشته باشد. تئاتر تابستان در ماه های گرم سال با میزبانی تئاتر، اجرای اپراها و کنسرت های ستاره های محلی و بین المللی، به یک مرکز فرهنگی مهم وارنا تبدیل می گردد.

ساحل مرکزی و کوچه ساحلی وارنا

کوچه ساحلی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری وارنا مخصوص کسانی است که عاشق پیاده روی در ساحل هستند. کوچه ساحلی ، ساحل مرکزی و حمام های دریایی در قرن بیستم ساخته شده اند و در حال حاضر سرویس های بهداشتی این منطقه بازسازی شده است. شما می توانید انواعی از رستوران ها و غذاهای بومی و کافه هایی را در اینجا پیدا نموده و از منظره پر جنب و جوش و مجذوب نمایندهی که ایجاد نموده اند لذت ببرید. این مکان به راحتی از باغ دریا و از بندر وارنا قابل دسترسی است.

باغ گیاه شناسی دانشگاه وارنا

اگر اهل طبیعت هستید و به نوعی عاشق انواع گل و گیاه هستید از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری وارنا برای شما باغ گیاه شناسی دانشگاه وارنا می باشد. این باغ گیاه شناسی در سال 1977 افتتاح شده و در آن حدود 300 گونه مختلف از گیاهان و گل ها وجود دارد. اگر در اوایل تابستان به این باغ بروید، تعداد زیادی از گل های رز و زنبق را مشاهده خواهید کرد که هنوز باز نشده اند و غنچه هستند. بازدید از این باغ را اگر به همراه خانواده تان به وارنا سفر نموده اید حتما جز برنامه های خود قرار دهید.

کلیسای سنت آتاناسیوس وارنا

این کلیسای جامع در سال 1838 ساخته شده است و به علت نقاشی های زیبای دیواری و نمادها و بعلاوه برای محراب و عرش آن مشهور است و به نوعی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. در این کلیسا معمولا نمایشگاهی از سنگ نگاری ها ، حکاکی ها و کتب مذهبی از دوره رنسانس بلغارستان برگذار می گردد. معماری این کلیسا بسیار چشمگیر و زیبا است و به نوعی جز معماری های برتر کشور بلغارستان نیز به شمار میرود.

مجموعه Barite

این مجموه در واقع یک بازارچه سنتی است که انواع صنایع دستی و لباس های محلی مردم بلغارستان را می توانید در ان ببینید و به عنوان سوغاتی بخرید. در این مجموعه پنج خانه قدیمی و تاریخی به همراه یک رستوران وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. این مجموعه در یک روستای واقعی، کنار رودخانه و پایین تپه ای سرسبز واقع شده است دارد و می توانید گله های گاو و گوسفندان را مشاهده کنید که از شیر آن ها، ماست تازه در رستوران سرو می گردد.

سالن نمایش استویان بخاروف

سالن تئاتر استویان بخاروف یا معماری بی نظیر ساختمانش از مهم ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. این بنا به سبک وین ساخته شده است. در 12 مارس 1921، این تئاتر آغاز کارخود را با نمایش معاصر غریزه ساخته آنری کستمکر آغاز کرد. این مکان به عنوان مظهر هنر، در طول سال برنامه های مختلفی برگزار می نماید و تاثیر بسیار خوبی بر هنر وارنا دارد. بنابراین اگر اهل هنر هستید حتما از تئاتر استویان باخاروف تماشا کنید.

موزه تاریخی پزشکی وارنا

اگر پزشک هستید و یا صرفا به دنیای پزشکی علاقه دارید بازدید از موزه تاریخ پزشکی وارنا را از دست ندهید. این موزه جز قدیمی ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شمار میرود. در این موزه اشیا و وسیله های پزشکان در طول تاریخ برای درمان بیماران کشف نموده اند، به نمایش گذاشته شده است. در این موزه حدود چهار هزار جلد کتاب پزشکی به نمایش گذاشته شده است.

سالن تئاتر عروسکی دولتی وارنا

وارنا جز شهرهای است که تئاتر در آن اهمیت ویژه ای دارد. تئاتر عروسکی وارنا تا به امروز میزبان حدود 260 کنسرت با بیش از 20000 اجرا بوده است که به وسیله میلیون ها تماشاگر در وارنا و در سراسر دنیا مشاهده می گردد. نمایش های این سالن برای بچه ها است ولی صرفا فقط بچه ها از آن بازدید نمی نمایند. این نمایش ها مورد علاقه بسیاری از بزرگسالان نیز هست. اگر با کودکتان به وارنا سفر نموده اید یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری وارنا برای او همین سالن تئاتر خواهد بود.

کلیسای جامع مادر خدا وارنا

دومین کلیسای بزرگ شهر وارنا کلیسای جامع مادر خدا است که از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری وارنا نیز به شمار می آید. معماری به نام ماس از اودسا این کلیسا را به عنوان یادبود آزادسازی بلغارستان در سال 1878 ساخته است. معماری این بنا به قدری زیبا است که سالانه تعدای زیادی از مسافران صرفا جهت گرفتن عکس یادگاری با آن، به وارنا سفر می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1307

به "معرفی برترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید