فعالان مالی بدون دغدغه در راستا سرمایه گذاری گام بردارند

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: باید فعالان مالی و کسانی که بنا دارند سرمایه گذاری نمایند باید بدون دغدغه در این زمینه گام های مناسبی بردارند.

فعالان مالی بدون دغدغه در راستا سرمایه گذاری گام بردارند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: غالب سؤال هایی که در دستور بود مطرح شد و یکی از بحث های مهم در خصوص بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی بود.

وی اضافه کرد: در زمینه بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی، در سالی که با نام جهش فراوری مزین شده است، به درستی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، بنابراین ما عملکرد دوساله خود را در کمیسیون گزارش کردیم و مقرر شد جلسه ای در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و به صورت میدانی نیز بازدید صورت بگیرد و تحولات و دستاورد هایی که در این زمینه داشته ایم، مورد آنالیز حضوری قرار بگیرد.

دژپسند تأکید کرد: اگر ما می خواهیم سرمایه گذاری رشد پیدا کند و جهش فراوری شکل بگیرد، باید فعالان اقتصادی و کسانی که بنا دارند سرمایه گذاری نمایند باید بدون دغدغه در این زمینه گام های مناسبی بردارند.

وی به بحث اقتصادیات و اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه دولت از دیگر مباحث مطروحه عنوان و تأکید کرد: سؤالات نمایندگان در این زمینه در دوجهت بحث شد، نخست در جهت برنامه های پایه های جدید اقتصادیاتی، کاهش فرار اقتصادیاتی و در جهت عدالت اقتصادیاتی بود که خوشبختانه با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود داشت گزارشاتی داده شد و در بعضی موارد متوجه شدیم که عدم اطلاع رسانی به موقع همکاران من در وزارت اقتصاد و دارایی سبب این مسئله شده است، بنابراین مقرر شد جلساتی گذاشته گردد تا شفاف سازی صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی توضیح داد: من فکر می کنم گزارشی که ارائه شد مورد توجه نهاده شد، اما به صورت مشروط به زمان دیگری موکول شد.

وی درباره بازار سرمایه گفت: اقدامات و سیاست هایی که در یک سال اخیر توسط شورای بورس و وزارت اقتصاد، دولت و مجلس برای بهبود شرایط بازار سرمایه اتخاذ شده مورد بحث نهاده شد؛ آنچه که در جهت افزایش عرضه در شرایطی که بازار با تقاضای فزاینده روبه رو بود و در جهت مدیریت تقاضا مورد بحث نهاده شد و مقرر شد که وزارت اقتصاد و دارایی گزارش تفصیلی ارائه دهد.

دژپسند تأکید کرد: قرار شد درباره بازار سرمایه گزارش مستقلی ارائه دهیم، چرا که بازار سرمایه بازاری نیست که فقط 500 هزار ذیفنع داشته باشد چرا گسترش یافته و البته ابزار ها نیز گسترش یافته است بنابراین باید گزارش مفصلی ارائه گردد.

وی با اشاره به بحث خصوصی سازی در نشست مشترک با نمایندگان مجلس در جلسه امروز گفت: نکاتی درباره اهمیت بعضی از خریداران و نحوه پرداخت و بازپرداخت بدهی ها مطرح شد، اما چون بحث حقوقی داشت قرار شد در جلسه ای دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 322

به "فعالان مالی بدون دغدغه در راستا سرمایه گذاری گام بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان مالی بدون دغدغه در راستا سرمایه گذاری گام بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید