بازسازی های مقطعی دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی نمایند

به گزارش مجله گیلاسفا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازسازی های مقطعی دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی نمایند.

بازسازی های مقطعی دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی نمایند

حمیدرضا نوازنی، مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در جلسه آنالیز طرح جامع بازسازی بازار تاریخی اراک با اشاره اینکه این جلسه را باید به فال نیک گرفت چرا که مسئولان و بازاریان با هدف مشترک کنار هم جمع شده اند، اظهار کرد: امیدواریم که بازاریان به سهم خود در کنار دولت و مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه سال جاری شهرداری سهم قابل توجهی را به این مهم تخصیص داده است و در کنار آن یاری دولت و اعتبار حاصل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته، گفت: تیم میراث فرهنگی تغییر نموده است و از این پس نظارت بر فرایند بازسازی بازار تشدید خواهد شد.

نوازنی توضیح داد: بازسازی های مقطعی و نقاط اضطرار دردی را دوا نمی دهد، این مجموعه یک نظارت، بازسازی و نگهداری مستمر احتیاج دارد و طرح جامع تهیه شده نیز یک طرح مستمر است و باید برای اجرا آن همه ذینفعان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به مسئله بازسازی دید مثبتی داشت و در این راستا همراه میراث فرهنگی و شهرداری بافت تاریخی بود، گفت: اگر نواقصی در کار وجود دارد، بازاریان باید با رویکرد مثبت و رو به جلو موارد را مطرح نمایند تا کار احیا و بازسازی بازار پیش رود.

نوازنی تاکید نمود: خوش بین نباشیم که بازار با شرایط موجود ثبت جهانی می گردد، تغییرات زیادی در بازار ایجاد شده است که باید اصلاح گردد و مسلما با اصلاح و بازسازی اصولی، طبق طرح جامع تهیه شده میتوان بازار را ثبت جهانی کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: اولویت اول کار در بازار، بازسازی نقاط حادثه خیز است و سپس به سراغ بازسازی های دیگر خواهیم رفت و قطعا در این بین پذیرای پیشنهادات کارشناسی خواهیم بود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1300

به "بازسازی های مقطعی دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی های مقطعی دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید