واشنگتن تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را بررسی می کند

به گزارش مجله گیلاسفا، مسوولان دولت جدید آمریکا در حال بررسی امکان اتخاذ اقدامات هماهنگ با اروپایی ها جهت تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان هستند.

واشنگتن تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را بررسی می کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ آمریکا، تحریم هایی که واشنگتن امکان اعمال آن را بر ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان بررسی می کند به تحقیقات درباره اختلاس اموال عمومی مربوط می شود. بحث و بررسی ها در مورد امکان بلوکه کردن حساب های سلامه در خارج از کشور و اتخاذ اقداماتی برای محدود کردن قدرت سلامه برای انجام فعالیت های تجاری در خارج از کشور است.

منابع بلومبرگ گفتند، مقامات آمریکا سال پیش مجازات سلامه را بررسی کردند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به انجام اقدامی در این خصوص توجهی نداشت.

بلومبرگ گفت، در صورت اعمال هرگونه اقدامی، این جزء موارد نادر خواهد بود که در آن یک دولت اجنبی به دلیل فساد اقداماتی علیه رئیس فعلی بانک مرکزی اتخاذ می کند.

دادستانی کل سوئیس در ماه ژانویه از دولت لبنان برای انجام تحقیقات درمورد پولشویی مربوط به اختلاس احتاقتصادی از خزانه های بانک لبنان درخواست کمک کرد. مقامات سوئیس هدف از این تحقیقات را تعیین نکردند اما دستگاه قضایی لبنان گفت، این تحقیقات درمورد حواله های خارجی است که از طریق بانک مرکزی لبنان انجام شده است.

منابع بلومبرگ گفتند، این تحقیقات مشمول سایر مراجع قضایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز می شود زیرا این مراجع روابط سلامه با املاک و شرکت های جعلی و حواله های بانکی خارجی را بررسی می کنند.

این منابع افزودند، با اینکه تحقیقات سوئیس انگیزه ای برای تحریم احتاقتصادی سلامه از سوی آمریکا شده اما این تحریم ها بیشتر ار نتایج تحقیقات مذکور به تغییرات محاسبات سیاسی بستگی دارد.

اما سلامه اتهامات وارده علیه خود را رد کرد و در پاسخ به سوالات بلومبرگ از طریق ایمیل ارسال شده بود، گفت، به هیچ وجه مستقیم و غیر مستقیم از پول بانک لبنان یا هیچ اموال عمومی دیگر استفاده نکرده است.

وی تشریح کرد که خالص ثروتش هنگام تصدی ریاست بانک مرکزی لبنان در سال 1993، 23 میلیون دلار بود و منبع ثروتش کاملا تعیین است.

لبنان در حال حاضر بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه ترم می کند؛ارزش واحد پولی این کشور به شدت افت کرده و لبنان صحنه تظاهرات مردمی به اوضاع بد معیشتی است.

در واکنش به این امر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد احتمال تحریم سلامه گفت، نمی خواهد قبل از انجام کار حرفی بزند یا در حال حاضر در مورد واکنش های سیاسی صحبت کند.

وی در نشست خبری گفت، آمریکا از نزدیک نظاره گر شرایط لبنان است. واشنگتن و شرکای اروپایی این کشور بارها علنی و ضمنی بر نیاز مبرم رهبران لبنانی به اجرای تعهدات پیرامون تشکیل دولتی معتبر و کارآمد تاکید کرده اند.

پرایس گفت، آمریکا از ملت لبنان در درخواست خود برای پاسخگویی و انجام اصلاحات ضروری حمایت می کند، اقداماتی که به فراهم کردن فرصت ها، حکمرانی بهتر و سرانجام بخشیدن به فساد در کشور منجر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 737

به "واشنگتن تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید