وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب هاست

به گزارش مجله گیلاسفا، معاون سازمان محیط زیست در حاشیه بازدید از کانون فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز گفت: وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب هاست.

وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب هاست

به گزارش خبرنگاران و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، معاون محیط زیست دریایی تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قانون، وزارت نیرو را ملزم به تامین حقابه تالاب ها نموده است، گفت: تامین احتیاج آبی تالاب های هورالعظیم و شادگان به دلایل شرایط خاص آنها باید در اولویت وزات نیرو باشد.

احمدرضا لاهیجان زاده در حاشیه بازدید از کانون فوق بحرانی گردو غبار در جنوب شرق اهواز اضافه کرد: بر اساس قانون سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است تا اندازه احتیاج آبی و حقابه تالاب ها را تعیین و این احتیاج را به وزارت نیرو اعلام و از طرفی وزارت نیرو نیز مکلف است تا این حقابه را تامین کند.

وی ادامه داد: اولویت حقابه تالاب ها به علت اهمیت آن، پس از آب شرب تعریف شده است که این احتیاج آبی به نسبت شرایط ترسالی، نرمال و یا خشکسالی تعیین شده است که این الزام قانونی برای وزارت نیرو به طور کامل تعیین شده است.

معاون تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تامین احتیاج آبی تالاب ها را موضوعی مهم در کاهش گرد و غبار دانست و ادامه داد: تالاب های منصوره و شریفه واقع در جاده اهواز به ماهشهر یکی از کانون های گرد و غبار در جنوب شرق اهواز است که تامین نشدن آب این تالاب ها، به شدت می تواند اهواز را تهدید و گرد و غبار در این منطقه را فعال و تشدید کند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه کانالی برای رساندن آب به این تالاب ها در سال های گذشته شروع شده است و باید هر چه سریع تر تکمیل گردد، گفت: همچنان ایستگاه پمپاژ این کانال آب رسانی با مشکل روبرو است ضمن اینکه حقابه این کانال هنوز تثبیت نشده است که این موضوع باید با ایجاد تعامل میان سازمان آب و فاضلاب و استانداری خوزستان حل گردد.

وی تاکید نمود: با تکمیل این کانال آب رسانی می توان بخشی از احتیاج آبی تالاب شادگان را نیز تامین کرد که به علت اهمیت این طرح، تسریع در احداث آن لازم است.

بازدید از کانون های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، بازدید از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش و پایش زیست محیطی شهرستان بندر ماهشهر و بعلاوه افتتاح و راه اندازی خط انتقال و تزریق گازهای اسیدی به چاه های نفتی مجموعه پالایشگاه بیدبلند از جمله برنامه های اعلام شده سفر یک روزه رییس سازمان محیط زیست به خوزستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1112

به "وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید