ویندوز 10 روی ARM دیگر از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 پشتیبانی نمی کند

به گزارش مجله گیلاسفا، به نظر می رسد ویندوز 10 دیگر روی معماری ARM از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 پشتیبانی نمی کند و برای این کار به ویندوز 11 احتیاج خواهید داشت.

ویندوز 10 روی ARM دیگر از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 پشتیبانی نمی کند

مایکروسافت حدودا یک سال قبل تست شبیه ساز اپلیکیشن های x64 یا 64-بیتی را روی معماری ARM در ویندوز 10 شروع کرد اما اینطور که به نظر می رسد، حالا فقط کاربران ویندوز 11 هستند که می توانند از آن استفاده نمایند و در ویندوز 10 دیگر چنین قابلیتی در دسترس نخواهد بود. این قابلیت پیش تر به کاربران اجازه می داد تا بتوانند اپلیکیشن های x64 را روی سیستم های مبتنی بر ARM اجرا نمایند. بدین ترتیب محصولاتی نظیر سرفیس پرو X قادر بودند به اپلیکیشن های بسیار بیشتری دسترسی داشته باشند.

اما حالا شبیه ساز اپلیکیشن های x64 فقط در ویندوز 11 آن هم به صورت کاملا عمومی در دسترس قرار گرفته است. اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که می خواهید این قابلیت را تجربه کنید باید یک دستگاه میتنی بر معماری ARM و ویندوز 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض آن احتیاج خواهید داشت. این یعنی اگر پیش از این روی ویندوز 10 مشغول تست این قابلیت بوده اید دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید و باید سیستم عامل دستگاه خود را در صورت امکان به جدیدترین ویندوز موجود یعنی ویندوز 11 آپگرید کنید.

مایکروسافت پیش از این به خاطر عدم پشتیبانی دستگاه های نسبتا قدیمی از سیستم عامل ویندوز 11، خاطرنشان کرد که آن هایی را که از سیستم عامل 10 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و در واقع آخرین سیستم عامل پشتیبانی شده روی دستگاه خود بهره می برند تا سال 2025 از لحاظ آپدیت پشتیبانی خواهد نمود. به طور دقیق تر، ویندوز 10 تا روز 14 ماه اکتبر 2025 (22 مهر 1404) به وسیله شرکت آمریکایی پشتیبانی خواهد شد و از آن تاریخ به بعد یا کاربران باید به فکر ارتقای سیستم خود باشند یا با همان ویندوز 10 بدون دریافت هیچ آپدیتی، به کار خود ادامه دهند. اما از طرفی عدم پشتیبانی از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 باعث می گردد بسیاری از کاربرانی که از دستگاه های مبتنی بر پردازنده ARM استفاده می نمایند به ویندوز 11 کوچ نمایند تا بتوانند به اپلیکیشن های خوب و متنوع دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت اما هنوز اعلام نکرده دقیقا چرا این قابلیت کاربردی از ویندوز 10 روی معماری مبتنی بر ARM حذف شد با اینکه میخواهد تا سال 2025 از این سیستم عامل پشتیبانی کند اما از طرفی خاطرنشان کرد که انتشار ویندوز 11 روی سیستم های مختلف با سرعت بیشتری به نسبت نسل گذشته صورت خواهد گرفت. این یعنی دستگاه های بیشتری طی روزها یا هفته های آینده قادر به دریافت آپدیت ویندوز 11 خواهند بود که این شامل دستگاه های مبتنی بر ARM هم می گردد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1098

به "ویندوز 10 روی ARM دیگر از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 پشتیبانی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 10 روی ARM دیگر از شبیه ساز اپلیکیشن های x64 پشتیبانی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید