چرا همین حالا باید به شنزن بروید؟

به گزارش مجله گیلاسفا، شنزن، با سیل هتل های لوکس تازه، رستوران های مجذوب کننده و کافه های باکلاس، به یکی از شهرهای پربازدیدی تبدیل شده است که به سرعت در حال پیشرفت است.

چرا همین حالا باید به شنزن بروید؟

شنزن، چین، که سال ها است تحت شعاع همسایه های پر زرق وبرقش هنگ کنگ و ماکائو قرار گرفته، در میانه راه پیشرفت است. با اینکه این شهر یک نقطه مالی بسیار قوی است؛ اما اخیرا توجه گردشگران را به خود جلب نموده است.

دوران مدرن شنزن 4 دهه پیش شروع شد؛ زمانی که یک منطقه ویژه مالی چین به حساب می آمد؛ اما از آن به بعد، از یک منطقه ساکت به پیشرفته ترین شهرهای جهان تبدیل شد. حتی در سال 2018 از لحاظ فراوری ناخالص داخلی از هنگ کنگ هم بالاتر رفت.

این شهر جزو شهرهایی با آسمان خراش های فراوان است و از این نظر و با وجود مرکز تجارت جهانی پینگ ان، در رتبه سوم واقع شده است. این مرکز تجارت جهانی چهارمین ساختمان بلند جهان است. این شهر قصد ساخت آسمان خراش های بیشتری را در آینده دارد.

حالا شنزن با وجود پیشرفت در آسمان خراش ها، رستوران ها و پروازهای مستقیم، خیلی سریع در حال معروف شدن به نام سیلیکون ولی چین یا سرزمین اصلی مرتبط با هنگ کنگ است. در اینجا همه چیز با سرعت بالایی در حال تغییر است، حتی حالا که چین در حال دست وپنجه نرم کردن با قدرت های غربی و درگیری های سیاسی است. با یاری توصیه های ما، شامل هتل های خوب، مزه منوهایی که حتما باید امتحان کنید و نکاتی درباره آماده شدن برای سفر، پیش از اینکه دست بقیه برسد، شما از شنزن تماشا کنید.

اگر علاقه مند به سفر به چین و شنرن هستید، انواع تورهای چین و تور شنزن را می توانید در خبرنگاران مشاهده نموده و برترین و مقرون به صرفه ترین تور را از فروشنده های معتبر همکار خبرنگاران انتخاب و بخرید.

کجا اقامت کنیم؟

در سال های اخیر مجموعه ای از هتل های نو و معروف در سراسر شنزن پدیدار شده اند. نوترین آن ها هتل پارک هیات (Park Hayatt) است که تابستان سال جاری در مرکز تجاری شهر در منطقه فوتیان افتتاح شد. این مجموعه 48 طبقه استانداردهای Park Hayatt (زمانی که وارد می شوید با صحنه تکنولوژی و پرده هایی روبه رو می شوید که به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند و اجازه می دهند نور خورشید وارد تمام قسمت ها گردد) را با سبک اقامتگاه های سنتی چینی تلفیق می نماید (اتاق ها دارای درهای کشویی چوبی، دیوارهایی با طرح ابر و دکورهایی به رنگ آبی، سبر و طلایی روشن). از داخل آتریوم شیشه ای ساختمان، استخر بسیار بزرگ برج خواهر هتل، پینگ ان، پیدا است.

دیگر هتلی که سال جاری افتتاح شد، هتل رافلز شنژن (Raffles شنزن) است که در کنار خلیج شنزن در منطقه نانشان واقع شده است. علاوه بر این، این هتل با 168 اتاق زیبا، دارای یک چشمه آب معدنی، یک استخر شنای سرپوشیده، و 6 رستوران است. حتی اگر در این هتل اقامت نمی کنید، برای صرف یک چای عصرگاهی، در رویی لانگ (RUI Lounge) برای خود یک میز رزرو کنید؛ یک سرویس بی نظیر در حد خانواده های سلطنتی.

در جای دیگر شهر، موجی (Muji)، برند سبک زندگی ژاپنی، تنها هتل خود را در سال 2018 افتتاح کرد. ویژگی این هتل 79 اتاق کوچک است. هتل لوکس ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) همچنان در دست ساخت است؛ اما دیگر هتل های برند و بزرگ، از هتل فور سیزنز گرفته تا هتل ریتز کارلتون، هتل سنت رجیس و هتل شانگری لا، در شنزن وجود دارند.

کجا غذا بخوریم؟

کیترینگ های هتل های لوکس با رستوران های عالی هیچ فرقی ندارند. به رستوران اینسو (Ensue) بروید که سپتامبر سال جاری در بالاترین طبقه Futian Shangri La افتتاح شد. در اینجا کریستوفر کاستو (Christopher Kostow)، که برای بسیاری از افراد به خاطر آشپزی اش در رستوران سه ستاره مید وود در ناپاولی شناخته شده است، شاهکاری از یک منوی خوشمزه، با تکنیک فرانسوی و مواد تشکیل دهنده محلی را سرو می نماید. گردشگران می توانند طعم غذاهایی چون جگر چرب و انواع بیف های ژاپنی را در کنار غذاهای سنتی مانند fish congee و geoduck sashimi تجربه نمایند. رستوران واقع در مجموعه تجاری آپرهیلز دارای برترین و متنوع ترین غذاها و نوشیدنی ها است.

پیش از سفر چه چیزی را باید بدانیم؟

برای اینکه سفر راحت تری به شنزن داشته باشید، این شهر ورودهایی 144 ساعته و بدون ویزا را در اختیار گردشگران قرار می دهد. بعلاوه می توانید از Didi بهره ببرید؛ جایگزین اوبر برای راحتی در گشتن و تماشا شهر. اپلیکیشن WeChat را نیز برای پرداخت به وسیله موبایل، با کد QR، نصب کنید. این را بدانید که در شنزن به شبکه های اجتماعی و اپ های گوگل خود دسترسی ندارید.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1239

به "چرا همین حالا باید به شنزن بروید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همین حالا باید به شنزن بروید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید