یاری 150 میلیون دلاری بانک جهانی به یمن

به گزارش مجله گیلاسفا، بانک جهانی 150 میلیون دلار به کشور جنگ زده یمن یاری می نماید.

یاری 150 میلیون دلاری بانک جهانی به یمن

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک دنیای روز چهارشنبه با یاری صد و پنجاه میلیون دلاری به کشور جنگ زده یمن موافقت کرد تا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی اولیه، غذا، آب و بهداشت را تقویت کند.

مناقشه یمن از سال 2014 با تصرف صنعا از سوی نیرو های انصارالله و مخالفان شروع شد. طبق اعلام سازمان های بشردوستانه تا کنون در درگیری های یمن ده ها هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر آواره شده اند.

طبق گزارش بانک دنیای، در خاتمه سال گذشته تعداد کشته شدگان در یمن به 233 هزار نفر رسید که نیمی از این افراد به علت کمبود غذا یا دسترسی به مراقبت های بهداشتی و بعلاوه نبود زیرساخت های لازم برای ارائه این خدمات جان خود را از دست دادند.

حدود هشتاد درصد یمنی ها به یاری های بین المللی وابسته هستند و سازمان ملل اوضاع یمن را بدترین بحران انسانی در دنیا توصیف نموده است.

بانک دنیای در بیانیه ای گفت از کل جمعیت حدود 29 میلیون نفری یمن، حدود 20 میلیون نفر با ناامنی غذایی روبرو هستند و در معرض سوء تغذیه قرار دارند؛ همچنانکه دو سوم یمنی ها قادر به تهیه غذا و آب نیستند و به خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند. بعلاوه بیش از چهار میلیون نفر خانه های خود را ترک نموده اند.

این بودجه برای تهیه خدمات بهداشتی و غذایی برای سه میلیون و 650 هزار یمنی، آب و خدمات بهداشتی برای 850 هزار نفر و آموزش سه هزار نیروی بخش بهداشت استفاده می گردد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 891

به "یاری 150 میلیون دلاری بانک جهانی به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 150 میلیون دلاری بانک جهانی به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید