گوشی نو هواوی با نمایشگر عظیم کشویی

به گزارش مجله گیلاسفا، افشاکنندگان دنیای فناوری اخیراً یک گواهی ثبت اختراع از کمپانی چینی هواوی Huawei را منتشر نموده اند که مربوط به یک گوشی تاشو و نو از این شرکت با نام Huawei Mate X Rollable است. نکته جالب در مورد این گوشی تاشو این است که صفحه نمایش عظیم این گوشی که می تواند رو و پشت دستگاه را پوشش دهد، به لطف مجهز شدن به آن رباهای ویژه و غلتک های خاص، در هنگام باز و بسته شدن، هیچ گونه چین خوردگی در آن ایجاد نمی گردد.

گوشی نو هواوی با نمایشگر عظیم کشویی

به گزارش خبرنگاران، کمپانی چینی هواوی در چند ماه گذشته ابداعات جالب توجهی را در زمینه گوشی های هوشمند به نمایش گذاشته است. در اوایل امسال، این شرکت یک تلفن هوشمند نو تاشو، Huawei Mate X2 با صفحه نمایش تاشو داخلی را به اسم همتای Samsung Galaxy Z Fold 2 معرفی کرد. سری Huawei P50 هم به اسم اولین تلفن های هوشمندی که بر روی سیستم عامل نو HarmonyOS عمل می نمایند، به وسیله هواوی رسما معرفی گردید. بعلاوه به نظر می رسد که این شرکت علاوه بر سری Huawei Mate 50، به طور فعال در حال توسعه یک تلفن هوشمند قابل چرخش است و اکنون هم خبر از وجود یک گوشی نو تاشو با نمایشگر کشویی نو، است.

گوشی هوشمند Huawei Mate X Rollable

در 31 ژانویه 2021، کمپانی چینی هواوی ثبت اختراعی را در اداره جهانی مالکیت معنوی (WIPO) با اسم دستگاه الکترونیکی دارای صفحه نمایش نورد شامل وسایل مغناطیسی برای مسطح کردن صفحه نمایش هنگام باز شدن ثبت کرد. اسناد 21 صفحه ای این ثبت اختراع روز پنجشنبه 5 اوت 2021 منتشر شد و به نظر می رسد مستندات بر اساس حق ثبت اختراعی است که هواوی قبلاً در آوریل 2020 برای تلفن هوشمند نو با صفحه نمایش کشویی درخواست نموده است. در همین حال، به نظر می رسد توسعه این دستگاه تا به امروز ادامه داشته و حتی هواوی در این راستا با مشکل روبرو شده است.

در اسناد این ثبت اختراع آمده؛ وقتی صفحه نماش رول شدنی یک گوشی هوشمند را باز می کنید، این صفحه نمایش تغییر شکل می دهد که این موضوع تا حدی به این علت است که صفحه در امتداد دستگاه رول شده است. هواوی در اختراع نو خود، برای جلوگیری از چین خوردگی صفحه نمایش، دو آهنربا را در مکان های استراتژیک قرار داده است، به طوری که صفحه نمایش به طور صاف بر روی دستگاه فشرده شده و بدون چین و چروک باز و بسته می گردد. به گزارش خبرنگاران، علاوه بر این، یک غلتک هم بین دو آهن ربا قرار می گیرد که کسری بزرگتر از ضخامت محفظه است (همانطور که در تصویر ثبت اختراع نشان داده شده است). به این ترتیب، غلتک این اطمینان را ایجاد می نماید که ارتباط بین صفحه نمایش کشویی و آهن ربا برقرار باشد. به این ترتیب از وقوع اصطکاک ناخواسته جلوگیری می گردد که می تواند فرایند پیچیدن و باز شدن صفحه نمایش را سخت کند.

به گزارش خبرنگاران، علاوه بر این، در اسناد آمده است که تلفن هوشمند قابل چرخش هواوی مجهز به یک صفحه نمایشPOLED (دیود پلاستیکی ساطع نماینده نور) با یک لایه پایه پلاستیکی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن نفتالات (PEN) است. این یک اختراع بسیار دقیق است که عمدتا با هدف جلوگیری از چین های ناخواسته روی صفحه نمایش اجرا شده است. علاوه بر این، جزئیات دیگر این اختراع نشان می دهد که می توان دستگاه را در سه حالت مختلف؛ کمی رول شده، به طور کامل رول شده و یا رول نشده، قرار داد.

در رول شده ترین حالت، شما یک تلفن همراه معمولی در اختیار دارید که دارای صفحه نمایش در جلو و عقب است. به محض باز کردن دستگاه، سطح صفحه در پشت ناپدید می گردد و از سمت چپ دستگاه به سطح صفحه نمایش که در جلو قرار گرفته است اضافه می گردد. هنگامی که صفحه نمایش کاملاً رول می گردد، سطح صفحه نمایش تقریباً 70 درصد بزرگتر از فشرده ترین شکل آن خواهد بود. این بدان معناست که شما می توانید یک گوشی 6.5 اینچی را با میزان نمایشگر فوق العاده 11 اینچی بیرون بکشید.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 939

به "گوشی نو هواوی با نمایشگر عظیم کشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی نو هواوی با نمایشگر عظیم کشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید