یارانه نو برای استخدام فارغ التحصیلان

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­ های خرد، کوچک و میانه، زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه به وسیله جویندگان کار به ویژه شغل ­اولی­ ها به وسیله تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال دانش و فـناوری به بنگاه مالی با ورود نیروی جوان و افزایش فراوری و سرمایه گذاری در بخش­های تعاونی و خصوصی به عنوان یکی از سیاست­های فعال بازار کار تدوین و اجرا شده ­است.

یارانه نو برای استخدام فارغ التحصیلان

جامعه هدف این طرح، جوانان بیکار جویای کار در منطقه ها محروم و کم برخوردار از اشتغال و بعلاوه بنگاه ­های مالی رسمی فعال در شهرستان ­های کم برخوردار از اشتغال استان های مشمول طرح است.

بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد تا به امروز 38 هزار و 975 نفر در این طرح ثبت نام نموده که از این تعداد بیش از 33 هزار نفر پیروز به انعقاد قرارداد کار شده اند. این طرح بعلاوه مشارکت 6808 کارفرما را در پی داشته است.

آنالیز توزیع جغرافیایی اجرای طرح نشان می دهد استان خوزستان با ثبت بیشترین تعداد داوطلب، کارفرما و قرارداد منعقده پیشتاز این طرح بوده است.

بیشترین تعداد کارفرمای استقبال نماینده از طرح پس از خوزستان متعلق به کرمانشاه بوده و استان مازندران بیشترین تعداد جویندگان کار ثبت نام نموده و قرارداد بسته پس ازخوزستان را به خود اختصاص داده است.

داوطلبان و جویندگان کار جهت بهره مندی از این طرح باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از 37 سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف 45 سال معین شده است.

متقاضیان و کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه دستمزد می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1084

به "یارانه نو برای استخدام فارغ التحصیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه نو برای استخدام فارغ التحصیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید