4 پروژه کتابخانه ای روستایی ایلام نیازمند اعتبار است

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران در ایلام، سمیه حیدری گفت: 4 پروژه کتابخانه ای روستایی استان ایلام نیازمند اعتبار هستند و کتابخانه های عمومی استان به لحاظ اعتبارات، ضعیف است.

4 پروژه کتابخانه ای روستایی ایلام نیازمند اعتبار است

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی به لحاظ اعتبارات از نهادهای بسیار ضعیف استان است که لازم است نهادهای مرتبط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: اعتبارات لازم برای چهار پروژه کتابخانه ای روستایی استان در نظر گرفته شده، ولی هنوز پیمانکار پای کار نیامده که لازم است اعتبارات بیشتری در راستای آغاز کار پیمانکار تخصیص یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از برنامه های محوری این نهاد در ایام پیش رو جشنواره کتابخانه ای رضوی است که با همکاری سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود، افزود: هدف از اجرای این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان است.

وی یادآور شد: این نهاد در فضای کتابخانه های شهری و روستایی استان آمادگی دارد یک روز در هفته در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال محصولات کارآفرینان میزبان کارآفرینان و مربیان و جوانان جویای کار باشد و در زمینه آشنایی و معرفی بسترهای کسب و کار فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های استان نیازمند همراهی و یاری خیرین در نقاط مختلف استان هستند، افزود: سال گذشته خیرین و نیکوکاران بیش از 37میلیون تومان یاری نقدی و حدود 15میلیون تومان یاری غیرنقدی به کتابخانه های استان یاری کرده اند.

وی در خاتمه از رسانه ها خواست در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و فراهم کردن زمینه های لازم برای ورود خیرین به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی بیش از گذشته با قلم مانای خود، کتاب و کتابخوانی را یاری کنند.

عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه حضور کتابخانه های سیار در منطقه ها مختلف ایلام به ویژه منطقه ها حاشیه ای و روستایی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده، گفت: انتظار می رود با توجه با در پیش بودن فصل تابستان، در راستای غنی سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ کتابخوانی، دستگاه های فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1431

به "4 پروژه کتابخانه ای روستایی ایلام نیازمند اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پروژه کتابخانه ای روستایی ایلام نیازمند اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید