472 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شد

به گزارش مجله گیلاسفا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: متقاضیان و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سراسر این استان با مجموع مبلغ 710 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که تا به امروز 472 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

472 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛سهرابمختاری در کارگروه مالی اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس اضافه نمود: این استاندرحال حاضر در حوزه ثبت نام متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا رتبه سوم کشوررا در اختیار دارد.

وی بابیان اینکه 42 هزار و 378 کارگاه استان فارس برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده ازکرونا ثبت نام نموده اند،گفت: تا به امروز 472 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیبدیده از کرونا در سراسر فارس پرداخت شده که در این خصوص استان رتبه چهارم کشور را دراختیار دارد.

وی ادامهداد: متقاضیان این تسهیلات در استان به مبلغ مجموع 710 میلیارد تومان به بانک ها معرفیشده که تا به امروز 472 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده که اگر حدود 35 میلیاردتومان دیگر نیز وام پرداخت گردد فارس به صندلی سوم کشور در حوزه پرداخت صعود خواهدکرد.

مدیرکلتعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه شهرستان های گراش ،لارستان،مهرو خرم بید عملکرد ممتازی در پرداخت تسهیلات کرونایی داشته اند،گفت: فیروزآباد، مرودشت،استهبان،رستم، خنج و فسا نیز عملکرد نسبتا خوبی در این زمینه داشته و شهرستان های ممسنی،اقلید، کوار ،بوانات و سپیدان نیز عملکرد خوبی نداشته اند که باید در این مناطق کوششمضاعفی برای پرداخت این تسهیلات انجام گردد.

وی ادامهداد: در حال حاضر 12 هزار و 454 پرونده با تقاضای 218 میلیارد تومان تسهیلات کروناییدر اختیار شعب بانک های عامل استان واقع شده است که باید زمینه پرداخت این وام ها تسهیلتا کسب و کارهای متضرر از شیوع ویروس کرونا فارس از این ظرفیت بهرمند شوند.

در اینجلسه مصوب شد که حداکثر تا انتها دیماه 99 دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در تعاملیتنگاتنگ زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی به جامانده به اهالی فارس را فراهم نمایند.

اشتغالزاییفارس در رصد ثبت گردد

مختاریدر بخش دیگر سخنان خود بر ثبت اطلاعات مربوط به اشتغالزایی دستگاه های اجرایی این استانتاکید نمود و ادامه داد: تا یک ماه آینده باید اطلاعات مربوط به اشتغالزایی پیش بینیو محقق شده ارگان های مختلف در سامانه رصد ثبت شده باشد که این موضوع همت و کوشش دستگاههای اجرایی را طلب می نماید.

مختاریاظهار کرد: پیش بینی اشتغالزایی دستگاه های اجرایی فارس در امسال 46 هزار و327 نفر بوده که تا به امروز 23 هزار و 120 مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

اهالیفرهنگ،رسانه،ورزش و گردشگری فارس برای دریافت تسهیلات کم بهره اقدام نمایند

وی درادامه به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات حمایتی دولت برای مشاغل آسیب دیده از کرونادر حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگی در روزهای اخیر اشاره نمود و گفت: به واحد های اقامتیفارس که از شیوع کرونا آسیب جدی دیده اند بین 500 تا 9 هزار میلیون ریال تسهیلات کمبهره پرداخت خواهد شد.

مدیرکلتعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید نمود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،میراثفرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان باید فعالین بخش های مرتبط را شناساییو از روش های مختلف و ارسال پیامک به فعالین این بخش در استان فارس در خصوص پرداختاین تسهیلات اطلاع رسانی نمایند.

وی ادامهداد: به باشگاه های ورزشی تا سقف 960 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شدکه در این شرایط کرونایی می تواند به پایداری مشاغل و تدوام سرمایه گذاری ها یاری کرد.

وی اضافهکرد: اهال قلم،فرهنگ و رسانه نیز می توانند از این ظرفیت ایجاد شده بهرمند شوند.

مسائلتعاونی ها را دریابیم

مختاریدر بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت برطرف مسائل مالیاتی تعاونی ها بویژه تعاونی های مصرفو بعضی تعاونی های مسکن تاکید نمود و گفت: در سفر اخیر معاون تعاون وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی،مدیرعامل بانک توسعه تعاون و سایر مدیران به استان فارس هزار و 100میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تعاون و تکمیل طرح های نیمه تمام این استان اختصاصیافت.

وی عنوانکرد: از سال 93 تا انتها سال گذشته 2 هزار و 305 تعاونی در فارس تشکیل شده که رتبهنخست کشوری در حوزه تشکیل تعاونی ها طی این مدت به استان تعلق گرفته است و اکنون نیزتعاونگران فارس نیز دغدغه هایی دارند که باید مدنظر مسولان ارشد استانی قرار گیرد.

وی بهبعضی مسائل حوزه تعاون اشاره نمود و گفت: برطرف مسائل تعاونی های مصرف در حوزه مالیات،عدمسیاست گذاری تعیین برای تعاونی های مصرف در جهت توزیع کالاهای اساسی و عضویت اتاق تعاوندر ستاد تنظیم بازار،مشروعیت تعاونی های فعال در حوزه دامداری و مرغداری برای عرضهنهاده ها، برطرف مسائل تعاونی های مرزنشین و چالش های عمرانی تعاونی های مسکن باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 492

به "472 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "472 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید