5 قابلیت نو آیفون 16 که احتمالا نمی دانستید

به گزارش مجله گیلاسفا، احتمالا تا الان با بسیاری از ویژگی های تازه آیفون 16 آشنا شده اید ولی در این میان بعضی از قابلیت های این گوشی ممکن است چندان مورد توجه قرار نگرفته باشند که در ادامه به 5 مورد از آن ها می پردازیم.

5 قابلیت نو آیفون 16 که احتمالا نمی دانستید

شارژ سریع تر

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس هم با مگ سیف و هم با USB-C سریع تر از همواره شارژ می شوند. با آیفون 16 می توانید از شارژ 25 واتی مگ سیف و شارژ سیمی تا 45 وات با USB-C بهره مند شوید. این سرعت، بسیار بیشتر از مدل های قبلی آیفون است که فقط تا 15 وات با مگ سیف و تا 30 وات با USB-C شارژ می شدند.

حداقل روشنایی کمتر

تازهترین آیفون های اپل اکنون از حداقل روشنایی بسیار کمتر، تا 1 نیت، پشتیبانی می نمایند. اگر تا به حال سعی نموده اید روشنایی آیفون خود را در اواخر شب کم کنید و هنوز احساس می کردید که خیلی روشن است، آیفون 16 این مشکل را رفع می نماید.

عکاسی ماکرو

اگرچه این ویژگی ابتدا با آیفون 13 پرو در سال 2021 معرفی گردید، اما امکان عکس برداری در حالت ماکرو تا به امروز در آیفون های مقرون به صرفه تر وجود نداشت. علت این امر این است که آیفون 16 بالاخره یک دوربین اولترا واید تازهتر دارد که به کاربران امکان می دهد با استفاده از آن عکس های ماکرو از نزدیک بگیرند.

وای فای سریع تر

تمام مدل های تازه آیفون 16 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می نمایند که سرعت وای فای سریع تری را برای کاربران مدل پایه آیفون فراهم می نماید. البته به شرطی که سرعت اینترنت و روتری داشته باشید که بتواند از آن بهره ببرد. Wi-Fi 7 از سرعت های تا 46 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نماید که بیش از پنج برابر سریع تر از 9 گیگابیت بر ثانیه Wi-Fi 6E است. Wi-Fi 7 بعلاوه در کانال های 320 مگاهرتز کار می نماید و از باند 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که تداخل و ازدحام سیگنال را تا حد زیادی کاهش می دهد.

عکس ها و ویدیوهای سه بعدی

در نهایت، آیفون 16 اکنون از عکس ها و ویدیوهای سه بعدی برای اپل ویژن پرو پشتیبانی می نماید. اپل سال گذشته پشتیبانی از ویدیوی فضایی را در آیفون 15 پرو معرفی کرد، اما این ویژگی برای آیفون 16 پایه تازه است. این قابلیت به کاربران امکان می دهد از عکس ها با داده های عمقی عکس برداری نمایند و هنگام مشاهده در هدست واقعیت ترکیبی 3500 دلاری تازه اپل، آنها را فراگیرتر جلوه دهند.

جمع بندی

اگرچه ویژگی های مجذوب کننده تر مانند هوش مصنوعی اپل، رنگ ها و دکمه تازه ثبت دوربین، احتمال بیشتری دارد که مردم را به ارتقا ترغیب کند، اما در هر صورت نباید مجذوب کنندهیت این قابلیت ها را هم کتمان کنیم.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1403 بروزرسانی: 1 مهر 1403 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1503

به "5 قابلیت نو آیفون 16 که احتمالا نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قابلیت نو آیفون 16 که احتمالا نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید