آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد

به گزارش مجله گیلاسفا، نهادهای بهداشتی انگلیس امروز (سه شنبه) هم با اعلام ابتلای 53135 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت رکورد جدیدی از مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا را ثبت کردند.

آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات آلمان، آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد. نهادهای بهداشتی این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 53135 مورد جدید دیگر به کرونا مبتلا شدند که بالاترین شمار مبتلایان روزانه در 24 ساعت است.

چند روزی است که ویروسی جهش یافته که گفته می گردد قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد در انگلیس و به ویژه لندن شیوع پیدا نموده است.

پیامد شیوع این ویروس جهش یافته بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت های سفر به انگلیس و بالعکس را اعمال کردند.

انگلیس حدود 3 هفته پیش طرح واکسیناسیون جمعی را به عنوان اولین کشور اروپایی شروع کرد و مارگارت کینان 90 ساله به عنوان اولین شهروند واکسن کرونای شرکت فایزر-بیونتک را دریافت کرد. این مادربزرگ انگلیسی که اخیرا وارد 91 سالگی شده است امروز دوز دوم این واکسن را دریافت نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هر فرد برای ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا باید دو دوز واکسن را دریافت کند.

با توجه به رکوردهای بالای آمار مبتلایان روزانه در انگلیس درخواست ها برای تمدید تعطیلی مدارس بلندتر شده است. یکی از اعضای یک هیات کارشناسی علمی در انگلیس باز شدن مدارس بر اساس طرح تصمیم گرفته شده در روز دوشنبه (4 ژانویه) را درست ندانسته و گفته است: بچه ها باید به مدرسه بروند اما باید به مدرسه ای امن بروند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود: ویروس جهش یافته جدید در انگلیس شرایط را تغییر داده است و شرایط بحرانی است.

با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می خواهد با ستاد بحران خود مشاوره کند. وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه قرار است به مجلس اطلاع دهد که آیا بالاترین سطح محدودیت ها باید در سراسر انگلیس اعمال گردد و آیا این محدودیت ها باید تشدید گردد.

نتایج یک آنالیز که توسط دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) اجرا شده است نشان می دهد که انگلیس باید هفته ای دو میلیون نفر را واکسینه کند تا از موج سوم کرونا جلوگیری کند.

بر اساس این آنالیز سخت ترین اقدامات با سخت ترین قرنطینه در تمام انگلیس و تعطیلی مدارس در ژانویه و همچنین واکسینه کردن دو میلیون نفر در هفته تنها راه برای کاهش فشارها بر بخش های مراقبت های ویژه به زیر سطح موج اول است.

در این آنالیز آمده است: بدون واکسیناسیون گسترده موارد بستری ها در بیمارستان ها و مرگ و میرها می تواند در سال 2021 از سال 2020 پیشی گیرد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 2382865 نفر به کرونا مبتلا شده و 71567 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 416

به "آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید