اردوغان تمدید حضور نظامیان در جمهوری آذربایجان را به مجلس ارائه کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه لایحه تمدید حضور نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان را به مجلس ارائه کرد.

اردوغان تمدید حضور نظامیان در جمهوری آذربایجان را به مجلس ارائه کرد

به نقل از خلق تی وی ترکیه، این لایحه قرار است امروز ( سه شنبه) در کمیسیون مربوطه مطرح گردد.

اردوغان در یادداشتی که با امضای او به مجلس ارائه شده با اشاره به موفقیت جمهوری آذربایجان برای آزادسازی سرزمین های اشغالی و شرایط تازه میدانی بر اساس اعلامیه سه جانبهای که در نهم نوامبر 2020 به امضای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه رسید، گفت که فعالیت های پیش بینی شده برای حفظ ثبات در منطقه ادامه دارد.

طبق تفاهم به عمل آمده مرکز مشترک با حضور نظامیان ترکیه و روسیه فعالیت دارد .

وزیر دفاع ترکیه دیروز (دوشنبه) با اشاره پیشنهاد صلح روسای جمهوری این کشور و جمهوری آذربایجان در منطقه ابراز امیدواری کرد که ارمنستان از این فرصت استفاده کند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه که برای شرکت در سالروز آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان به وسیله ارمنستان به مرکز این کشور سفر نموده بود، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما خواستار استقبال ارمنستان از دست دوستی و صلح روسای جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان در منطقه هستیم و امیدواریم آنها از این فرصت استفاده نمایند.

آکار در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مرکز مشترکی که سربازان ترکیه و روسیه در آن مستقر هستند نیز گفت: وظایف و حدود مرکز مشترک معین است و بعضا ابتکارات و پیشنهادات متفاوتی ارائه می گردد. ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز بعضی اصلاحات لازم را انجام و در این زمینه ایده هایی را مطرح می نماید. تمام تلاشمان را می کنیم تا آن مرکز در چارچوب مشخص شده کار کند. هدف ما تضمین تداوم آتش بس و ایجاد ثبات در منطقه است. ما جدیت، صداقت و دوستی خود را در این زمینه نشان داده و می دهیم و هیچ انحرافی از آن وجود ندارد.

رییس جمهوری ترکیه اوایل آبان در جریان سفر به جمهوری آذربایجان شرایط عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان را گفت.

اردوغان گفت: اگر ارمنستان نسبت به جمهوری اذربایجان حسن نیت صادقانه نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه وجود نخواهد داشت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1058

به "اردوغان تمدید حضور نظامیان در جمهوری آذربایجان را به مجلس ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان تمدید حضور نظامیان در جمهوری آذربایجان را به مجلس ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید