از سرگیری پروازهای تهران، باکو پس از دو سال

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از شروع پروازهای تهران - باکو و بالعکس پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و با دو پرواز هفتگی اطلاع داد.

از سرگیری پروازهای تهران، باکو پس از دو سال

میراکبر رضوی در مصاحبه با ایسنا، در این باره گفت: پس از دو سال توقف پروازها بین ایران و آذربایجان به علت شیوع ویروس کرونا، با توافق دو جانبه مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و هماهنگی صروت گرفته بین سازمان هواپیمایی دو کشور، در دو فاز پروازهای مسافری بین این دو همسایه از سرگفته خواهد شد.

وی اضافه نمود: در فاز نخست دو پرواز هفتگی به وسیله شرکت هواپیمایی ملی آذربایجان آزال و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در راستا تهران - باکو و بالعکس برقرار خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، توسعه روابط و افزایش تعداد پروازها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قانون مالیات برارزش اضافه نموده مشمول پروازهای خارجی نمی گردد

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده در صنعت حمل و نقل هوایی تاکید نمود: براساس مفاد ماده دو قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها از لحاظ مالیات و عوارض، مشمول مقررات قانون مذبور است. لذا مادامی که شرکت های حمل و نقل هوایی ترتیبات حمل و نقل هوایی مسافر و بار را فراهم نمایند، مکلفند مالیات و عوارض ارائه خدمات حمل و نقل هوایی در ایران را از مسافر یا خریدار خدمت حمل، حسب مورد، مطالبه و وصول نمایند.

این سازمان در مورد نحوه دریافت مالیات برارزش اضافه نموده در پروازهای داخلی نیز خاطرنشان کرد: بلیت صادره پروازهای سیستمی یا چارتری اعم از الکترونیکی یا جلدی در حکم صورتحساب صادره است. لذا درج اجزای تشکیل دهنده بهای بلیت الزامی است، زیرا ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش اضافه نموده، بهای خالص بلیت است و عوارض و تعرفه هایی از قبیل عوارض فرودگاهی، هلال احمر و تعرفه نظارت بر ایمنی مسافر در پروازها که به موجب قانون، مصوبات هیات وزیران و غیره در بلیط از مسافر اخذ می گردد، جزو محاسبه مالیات بر ارزش اضافه نموده نیست.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1198

به "از سرگیری پروازهای تهران، باکو پس از دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری پروازهای تهران، باکو پس از دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید