استفاده صنعتی از لایه نشانی اتمی در بخش میکرو LED

به گزارش مجله گیلاسفا، گروه پیکوسان ارائه دهنده فناوری های پیشرو و راهکار های پوشش و فیلم نازک خاطرنشان کرد که فناوری لایه نشانی اتمی این شرکت کارایی میکرو ال ای دی ها را افزایش می دهد.

استفاده صنعتی از لایه نشانی اتمی در بخش میکرو LED

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، گروه پیکوسان (Picosun Group)، ارائه دهنده فناوری های پیشرو و راه چاره های پوشش و فیلم نازک اظهار داشت که فناوری لایه نشانی اتمی این شرکت کارایی میکرو ال ای دی ها را افزایش می دهد.

در تحقیقات صورت گرفته به وسیله دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ (NYCU) در تایوان، نشان داده شده است که لایه نشانی اتمی (ALD) پیکوسان نقش حیاتی در افزایش ویژگی های الکترواپتیکی میکرو LED ها ایفا نموده است.

استفاده از فیلم های دی الکتریک به عنوان ماده غیرفعال سازی، یک روش محبوب برای سرکوب کردن پیوند های آزاد و بعلاوه برای بهبود توان خروجی و راندمان کوانتومی خارجی در LED است. مطالعه ای که در NYCU صورت گرفته که در آن میکرو ال ای دی های III-Nitride با میزان های مختلف با و بدون غیرفعال سازی ALD Al 2 O 3 مقایسه شده است. نتایج حاکی از افزایش راندمان کوانتومی 70 درصدی برای میکرو ال ای دی های 5 میکرومتر × 5 میکرومتر و 60 درصدی برای میکرو ال ای دی های 10 میکرومتر × 10 میکرومتر در هنگام استفاده از غیرفعال سازی ALD Al 2 O 3 است.

علاوه بر این، برای دستیابی به نمایشگر تمام رنگی، یک روش چاپ جوهرافشان با الگوی نقاط کوانتومی به طور اتوماتیک در NYCU پیشرفته است. این راه چاره می تواند به طور قابل توجهی دقت پیکسل های رنگی را بهبود بخشد و احتیاج های وضوح بالا را برآورده کند. فناوری غیرفعال سازی ALD شرکت پیکوسان با موفقیت برای جلوگیری از اکسیداسیون و تخریب نقاط کوانتومی استفاده شد. پس از 500 ساعت تست، قابلیت اطمینان محیطی وسعت رنگ در سطح عالی باقی ماند.

هاو چانگ کو استاد دانشگاه نیویورک می گوید: فناوری میکرو ال ای دی ها فناوری انقلابی در نمایشگر های نسل بعدی بوده است و مزایایی مانند طول عمر طولانی، راندمان انرژی بالا و روشنایی بالا را ارائه می دهد. با فناوری مبتنی بر نقاط کوانتومی، میکرو ال ای دی ها را می توان در کاربرد هایی مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال از آن ها می توان در واقعیت مجازی استفاده کرد، زیرا امکان استفاده از تراشه های تک رنگ، آبی و میکرو ال ای دی ها را فراهم می نمایند که منجر به کاهش هزینه های ساخت می گردد. مطالعه ما ثابت نموده است که غیرفعال سازی ALD نقش کلیدی در دستگاه های نانومتری آینده بازی می نماید.

وی می افزاید: فناوری ALD شرکت پیکوسان به وسیله بسیاری از تولیدنمایندگان برجسته LED به اثبات رسیده است. انطباق و یکنواختی عالی فیلم های ALD و توانایی آن ها برای اطمینان از محفظه سازی مطمئن و بدون سوراخ حتی در ضخامت های فیلم بسیار کم، یک مزیت کلیدی است. علاوه بر این، فرآیند ALD را می توان در دمای میانه اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1240

به "استفاده صنعتی از لایه نشانی اتمی در بخش میکرو LED" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده صنعتی از لایه نشانی اتمی در بخش میکرو LED"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید