استقبال وزیر امورخارجه آلمان از موضع بایدن درقبال برجام

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر امورخارجه آلمان در اظهاراتی از تصمیم رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق های بین المللی و برجام استقبال کرد.

استقبال وزیر امورخارجه آلمان از موضع بایدن درقبال برجام

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان در گفت وگو با روزنامه در فونکه به سوالاتی درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پاسخ داد.

ماس در پاسخ به این سوال که آیا از انتها دوره کاری ترامپ در کاخ سفید خشنود است؟ گفت: من از اینکه در اطاق بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید) دیگر کسی نباشد که در صحبت هایش اروپا را در کنار روسیه و چین به عنوان عظیم ترین دشمنان ایالات متحده تلقی می نماید، مسرور هستم.

وی ادامه داد: به طور قطع ما از اینکه جو بایدن می خواهد آمریکا را در بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس، سازمان بهداشت جهانی و همچنین توافق هسته ای وین با ایران (برجام) راهنمایی کند، بسیار خشنود هستیم.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تا به امروز بارها وعده داده است که با آمدن به کاخ سفید به توافق هسته ای با ایران که پیشتر ترامپ در سال 2018 به طور یک جانبه از آن خارج شده بود، بازمی شود.

این موضع از سوی طرف های دیگر برجام، به ویژه اروپایی ها و همچنین مقامات دموکرات آمریکایی مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.

هفته گذشته 150 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به بایدن تاکید کردند که از خواسته او برای بازگشت بی قیدوشرط به برجام کاملا حمایت می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 525

به "استقبال وزیر امورخارجه آلمان از موضع بایدن درقبال برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال وزیر امورخارجه آلمان از موضع بایدن درقبال برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید