اغلب کانادایی ها موادغذایی بدون تاریخ مصرف را نمی خرند

به گزارش مجله گیلاسفا، کانادایی ها معیار مصرف موادغذایی را تاریخ انقضای آن قرار می دهند، حتی اگر منجر به دورریز مواد غذایی بسیاری بشود.

اغلب کانادایی ها موادغذایی بدون تاریخ مصرف را نمی خرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، پس از اینکه برخی از فروشگاه های موادغذایی بریتانیا تاریخ انقضا را از روی محصولات غذایی منتخب حذف کردند، یک مطالعه تازه نشان داد که بیشتر کانادایی ها ترجیح می دهند این معیار را حفظ نمایند، حتی اگر خلاص شدن از شر آنها به کاهش دور ریز مواد غذایی منجر بگردد.

طبق این مطالعه، فقط 27 درصد از کانادایی ها با ایده حذف این تاریخ ها از روی محصولات غذایی موافق هستند.

فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مواد غذایی در بریتانیا، از جمله Morrisons و Waitrose، آغاز به حذف برچسب های تاریخ مصرف از روی محصولات لبنی و محصولات تازه نموده اند.

موریسونز اوایل امسال تصمیم خود را برای حذف برچسب تاریخ مصرف محصولات لبنی بیان کرد. این اقدام در راستای کوشش برای کاهش 50 درصدی دورریز مواد غذایی این فروشگاه ها تا سال 2030 انجام می گردد.

طبق این مطالعه، از 1508 کانادایی که مورد آنالیز قرار گرفتند، فقط 15 درصد مایل به خرید محصولات لبنی بدون تاریخ انقضا هستند. علاوه بر این، 73 درصد از کانادایی ها گفتند که همواره به تاریخ انقضای محصولات لبنی نگاه می نمایند، در حالی که 32 درصد گفتند که همین کار را برای غذاهای بسته بندی شده و مواد فاسد نشدنی هم انجام می دهند.

به طور میانه 63 درصد از خانوارهای کانادایی غذاهایی را که قابل خوردن هستند دور می اندازند، یعنی 2.2 میلیون تن غذا در یک سال هدر می رود.

بخش عمده ای از دور ریز مواد غذایی به این علت است که خریداران فراموش می نمایند محصولی را که خریده اند بخورند یا در صورت گذشتن تاریخ انقضای آن، مواد غذایی را بدون اینکه از نظر ظاهری آنالیز نمایند بیرون می اندازند.

بر اساس این مطالعه، 28 درصد از کانادایی ها مواد غذایی را از نظر کپک زدگی آنالیز می نمایند و این در حالی است که 25 درصد افراد فقط تاریخ انقضا را ملاک دور ریختن قرار می دهند.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1304

به "اغلب کانادایی ها موادغذایی بدون تاریخ مصرف را نمی خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب کانادایی ها موادغذایی بدون تاریخ مصرف را نمی خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید