افزایش 9 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی دزفول

به گزارش مجله گیلاسفا، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به رشد تعداد دانشجویان این دانشگاه در هشت سال گذشته، گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی تقریبا 9 برابر شده است.

افزایش 9 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی دزفول

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، محمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ، در مورد اندازه محقق شدن برنامه این دانشگاه، اظهار کرد: در برنامه هایی که در هر مجموعه وجود دارد، ابتدا توجه به سمت ترمیم و تکمیل زیرساخت های فیزیکی است. در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اصلاح ساختار بودجه، توسعه فضای فیزیکی، توسعه ساختار سازمانی و آموزش را مد نظر قرار داده بودیم.

وی با اشاره به افزایش سرانه دانشگاه، اضافه کرد: بودجه دانشگاه، در هشت سال گذشته بیش از هفت برابر شده است و باید توجه داشت که توانمندی اقتصادی، یکی از زیرساخت های اصلی توسعه هر مجموعه است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان نمود: در بخش توسعه فضای فیزیکی، اولین کار ایجاد طرح جامع فضای کاربردی بود؛ در واقع توسعه فضای فیزیکی دانشگاه بر مبنای طرح فضای جامع کالبدی احداث شد تا از موازی کاری پیشگیری گردد. فضای فیزیکی دانشگاه در این چند سال از 23 هزار مترمربع اکنون به بیش از 55 هزار مترمربع رسیده است. در تشکیلات سازمانی نیز بازنگری شده است.

وی در مورد رشد علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اضافه کرد: سرانه مقالات این دانشگاه 0.23 درصد بوده که اکنون به 1.4 رسیده است. تا هشت سال پیش همه اعضای هیات علمی دانشگاه، نیروهای جوان بودند اما در شرایط فعلی، 6 درصد از اعضای هیات علمی در مرتبه دانشیاری هستند و پیش بینی می کنیم تا انتها سال 15 درصد از اعضای هیات علمی به مرتبه استادیاری می رسند؛ یعنی نسبت دانشیار به استادیار افزایش پیدا خواهد نمود. دانشجویان دانشگاه نیز بیش از دو برابر شده اند؛ هشت سال پیش حدود یک هزار و 600 دانشجو داشتیم که این تعداد اکنون به بیش از 3 هزار دانشجو رسیده است.

عصاری با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز اضافه کرد: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی تقریبا 9 برابر شده است.

وی بیان نمود: اگر همه این ها را در کنار یکدیگر بگذاریم، بر اساس برنامه ای که برای توسعه زیرساخت های دانشگاه در نظر گرفته شده بود، می توان گفت برنامه های دانشگاه با یاری همه عوامل و دست اندرکاران اندازه قابل توجهی و در بعضی حوزه ها بیش از انتظار، تحقق پیدا نموده اند و بستر آماده ای برای ایجاد جهش فراهم شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در انتها با اشاره به نزدیک شدن این دانشگاه به استانداردهای لازم، گفت: در انتها سال 1401، 20 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه از استادیاری به مرتبه دانشیاری و استادی خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1267

به "افزایش 9 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 9 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید