اپل بار دیگر به استفاده از نیروهای کار اجباری در چین متهم شد

به گزارش مجله گیلاسفا، بر اساس گزارش واشنگتن پست، برنامه ای با نام پروژه شفافیت فناوری از استفاده اپل از نیروی کار اجباری مدارکی ارائه نموده است. این پروژه این بار یکی از شرکت های حاضر در زنجیره تأمین اپل را که سابقه همکاری طولانی با کوپرتینویی ها دارد، به استفاده اجباری از کارگران متهم نموده است.

اپل بار دیگر به استفاده از نیروهای کار اجباری در چین متهم شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کمپانی Lens Technology که برای مدت ها وظیفه تأمین شیشه برای آیفون ها را بر عهده داشته، با اتهام استفاده اجباری از اقلیت اویغور ساکن در چین به عنوان کارگران در کارخانه های خود روبرو شده است.

کیتی پل، مدیر پروژه شفافیت فناوری در مصاحبه با واشنگتن پست اعلام نموده است که طبق تحقیقات این پروژه، استفاده اپل از نیروی کار اجباری به واسطه زنجیره تأمین این کمپانی در چین به مدت ها پیش برمی گردد.

این پروژه با اشاره به پروپاگاندای دولت چین در رسانه های خبری، مدعی شده واضح است که استفاده از نیروهای کار اجباری در کارخانه های لنز تکنولوژی به وضوح و در سطح عمومی قابل مشاهده بوده است، اما دولت سعی دارد آن را پنهان کند.

همچنین، واشنگتن پست اشاره نموده است که این شرکت علاوه بر تأمین شیشه برای آیفون های اپل، با کمپانی های عظیم دیگر مانند آمازون و تسلا هم همکاری دارد.

در این مطلب به گزارش های مختلف رسانه های چینی هم اشاره شده است که سعی دارند استفاده اجباری از اویغورها به عنوان نیروی کار در کارخانه های این کشور را فعالیتی داوطلبانه و مثبت نشان دهند.

اپل به صورت رسمی در واکنش به این اتفاق اظهار نظر ننموده است، اما جاش روزنستاک، نماینده اپل، در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است:

البته این اولین بار نیست که استفاده اپل از نیروی کار اجباری به تیتر رسانه ها تبدیل می گردد. زنجیره تأمین این شرکت پیش از این هم به استفاده اجباری از اقلیت مسلمان اویغور در چین متهم شده که در نتیجه آن اپل حتی به روابط تجاری خود با برخی از عظیمترین تأمین نمایندگانش انتها داده است. یکی از مهم ترین این گزارش ها در ماه مارس گذشته منتشر شد که بر این موضوع تأکید داشت.

  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020

اگرچه اپل تا به این لحظه تمام قد در مقابل این اتهامات ایستاده است، اما گفته می گردد کوپرتینویی ها هم با پیوستن به کوکاکولا و نایکی در کوشش هستند تا با لابی در کنگره آمریکا، لایحه طراحی شده مبنی بر ممنوعیت اتکای شرکت های آمریکایی به تأمین نمایندگان چینی که از نیروی کار اجباری بهره می گیرند را بی اثر نمایند.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 438

به "اپل بار دیگر به استفاده از نیروهای کار اجباری در چین متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بار دیگر به استفاده از نیروهای کار اجباری در چین متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید