جنگنده های آمریکایی در مسیر بالون چینی ، آمریکا چه زمانی بالون چین را منهدم می نماید؟

به گزارش مجله گیلاسفا، تارنماهای ردیابی پرواز آمریکا حضور جنگنده های نظامی آمریکا در امتداد مسیر بالون چینی را نشان می دهند.

جنگنده های آمریکایی در مسیر بالون چینی ، آمریکا چه زمانی بالون چین را منهدم می نماید؟

این پایگاه های اینترنتی که به صورت عمومی پروازهای درحال انجام را نشان می دهند، فعالیت چند هواپیمای نظامی آمریکا در سواحل کارولینا را نشان دادند که مطابق با مسیر مورد انتظار بالون چینی درحال حرکت هستند.

پنتاگون هنوز ارتباط پرواز این هواپیماهای نظامی با بالون چینی را تایید ننموده است.

پیش از این، سخنگوی اداره هوانوردی فدرال در بیانیه ای اظهار داشت که فعالیت سه فرودگاه در استان کارولینای آمریکا به علت عبور یک بالون چین از این منطقه متوقف شده است.

دولت آمریکا بعلاوه حریم هوایی نزدیک ساحل میرتل را از ساعت 12:45 بعد از ظهر تا ساعت 2:45 بعد از ظهر به منظور دفاع از حریم ملی هوایی بسته است.

فرودگاه های تحت تاثیر قرار گرفته از این تصمیم دولت آمریکا شامل در ویلمینگتون در کارولینای شمالی، چارلستون در کارولینای جنوبی و میرتل بیچ در کارولینای جنوبی می شوند.

این اطلاعیه درحالی منتشر می گردد که به گفته رسانه های آمریکا این بالون در قسمت های مختلف کارولینا در حالی که به سمت سواحل درحرکت است، مشاهده شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی گفت واشنگتن احتمالا بالون چینی را که بر فراز جنوب آمریکا پرواز می نماید را پس از رسیدن به اقیانوس اطلس سرنگون خواهد نمود.

وی اضافه کرد: ارتش آمریکا احتمالا این بالون را زمانی که به طور ایمن از خشکی دور شده است اما هنوز در آبهای آمریکا قرار گرفته است، منهدم و سپس آن را برای آنالیز بازیابی خواهد نمود.

به گفته این مقام، برای هدف قرار دادن این بالون بخش بزرگی از حریم هوایی آمریکا جهت حافظت از هواپیماهای غیرنظامی بسته خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی گفت که آمریکا به مساله بالون چینی که در حال پرواز بر فراز آمریکا است، رسیدگی خواهد نمود.

بایدن این اظهارات را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا این بالون را ساقط خواهد نمود بیان نمود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اظهار داشت که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی نموده است. پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز آدینه به وقت محلی گفت: ما می دانیم که این بالون چینی (نظارتی) توانایی مانور دارد. پنتاگون انتظار دارد که این بالون چند روز دیگر بر فراز حریم هوایی آمریکا به حرکت خود ادامه دهد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این بالون اکنون مسیر خود را تغییر داده و در ارتفاع 18300 متری در مرکز آمریکا به سمت شرق درحال حرکت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1383

به "جنگنده های آمریکایی در مسیر بالون چینی ، آمریکا چه زمانی بالون چین را منهدم می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های آمریکایی در مسیر بالون چینی ، آمریکا چه زمانی بالون چین را منهدم می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید