این کچل مخوف دوست داشتنی!

به گزارش مجله گیلاسفا، معمولا رسم بر این است که ابتدای هر سال، چه میلادی و چه هجری شمسی، عناوین بازی هایی را که قرار است در سال پیش رو در دسترس مان قرار بگیرد مرور می کنیم.

این کچل مخوف دوست داشتنی!

این بار با امید به این که تاریخ انتشار بازی ها با تاخیر روبرو نگردد، این انتخاب را به سه ماه نخست سال میلادی آینده محدود نموده ایم.

در ضمنً از آنجا که استودیوهای بازی سازی مثل صنعت سینما به بازسازی عناوین قدیمی علاقه زیادی پیدا نموده اند، این عناوین یا همان نسخه های Remastered را در این آنالیز درنظر نگرفته ایم.

درواقع کوشش نموده ایم تمام تمرکزمان روی دنباله های رسمی، مجموعه های محبوب و عناوین جدید و به نظر جالب سال میلادی آینده باشد. این شما و این 6 بازی که شاید سال بعدی را کمی شیرین تر نمایند!

این کچل مخوف دوست داشتنی!

اولین انتخاب ما نشان می دهد چقدر سری بازی های هیتمن را دوست نداریم و عاشق سبک مخفی کاری نیستیم! ولی در هر صورت هیتمن 3 به احتمال زیاد یکی از بهترین عناوینی خواهد شد که در ماه جاری میلادی برای تمام پلتفرم ها از جمله کنسول های نسل هشت و نه منتشر می گردد. این نسخه هشتمین بازی در کل مجموعه و سومین بازی سه گانه World of Assassination است.

بازی همان فرمول بسیار پیروز و عالی هیتمن1و2 را در فضاهایی جدید دنبال می نماید. طبق اعلام سازنده تا امروز 6 محیط متفاوت و جدید برای این بازی در نظر گرفته شده که از جمله می توان به مراحلی در دُبی، دارت مور انگلستان، برلین و چانگ کینگ در چین اشاره نمود.

برخلاف هیتمن 2، در این نسخه دیگر بخش آنلاین وجود ندارد؛ قسمت Sniper Assassin کاملا تک نفره شده و Ghost Mode نیز به طور کامل حذف شده است. هیتمن 3 می تواند خداحافظی خوشایند IO Interactive با این مجموعه و آغازی بر کار کردن روی عناوین جدیدش باشد.

دنباله ای بر سخت ترین پلتفرمر تاریخیکی از بازی هایی که به نوعی شکل دهنده بهار بازی های مستقل در سال 2010 بود، Super Meat Boy است. حالا بعد از یک دهه، دومین نسخه رسمی آن با پسوند Forever قرار است برای PC، Xbox One، PS4 و Switch منتشر گردد.

سختی فراوان بازی زبانزد خاص و عام است، پس حسابی حواس تان به اعصاب تان باشد! میت بوی و بانداژگرل حالا با هم ازدواج نموده و دختری به نام ناگت دارند که متاسفانه توسط دکتر فیتوس بی شرم ربوده می گردد و شما باید 7000 مرحله (بله درست خواندید!) بدوید و سر بخورید و تکل بزنید و بپرید و مشت و لگد بزنید و بمیرید و بمیرید و بمیرید! این بازی از آن بازی هایی است که بعد از انتشار چند ماهی شما را مشغول خواهد نمود البته نگران نباشید، چون در نهایت با صبر و بردباری می توانید بازی را تمام کنید، زیرا پیشرفت در این عنوان نیازمند مهارت است و هرچه ماهرتر شوید، شانس تان برای بردن بیشتر می گردد.

کشف و شهود کمونیستی

استودیو Blobber Team تیمی لهستانی است که تبحر خاصی در ساخت بازی های روان شناسانه دارد. چه این بازی ها ترسناک باشند، چه مثل The Medium شما را در دل یک پناهگاه متروکه کمونیست ها قرار دهد تا پرده از راز معمای مخوف آنها بردارید، همواره المان روان شناسانه قدرتمندی در این بازی ها وجود دارد.

شخصیت اصلی به مدد قدرت های ذهنی اش می تواند اسراری را دریابد که دیگران پیروز به دریافتش نشده اند، معماهایی را حل نماید که در یک واقعیت دوگانه قرار دارند، در برابر یورش ارواح منحوس از خود دفاع نموده و دو دنیا موازی را همزمان درک و زندگی کند. زاویه دید این بازی سوم شخص است و علاوه بر PC برای Xbox Series X & S نیز منتشر خواهد شد.

کابوس های خوش ساخت

نسخه اول این عنوان که با الهام دریافت از Inside ساخته شده بود، توانست صندلی بسیار ارزشمند و خاصی بین گیمرها پیدا نموده و حتی سبکی منحصربه فرد در دنیای بازی ایجاد کند. Little Nightmares II نیز یک بازی ماجرایی و معمایی است که در فضا و اتمسفری گاه ترسناک و معمولا دلهره آور جریان دارد.

شخصیت اصلی بازی Mono است که نیرویی شیطانی در دنیای شبیه سازی شده او را گرفتار نموده است. اما این بار دوستی به نام Six وجود دارد تا به فرار او از این محیط و پی بردن به منبع ایجاد این نیروی شیطانی یاری کند. فضاسازی و قصه گویی محیطی، نقطه قوت اصلی بازی به شمار می رود. این عنوان هم برای تمام کنسول های نسل هشت و نه منتشر خواهد شد.

گذری به اولین سه بعدی تاریخ

ولفنشتاین اولین بازی سه بعدی واقعی کامپیوتری بوده است. اما این Doom بود که با وجود دو بعدی بودن، حس قرار دریافت در یک محیط سه بعدی را به ما القا کرد و به نوعی پایه گذار سبک تیراندازی اول شخص بود. حالا عنوانی دیگر به اسم Wrath Aeon of Ruin، که قرار است سال آینده برای PC، PS4، Xbox One و Switch منتشر گردد، می خواهد همان گرافیک و حس و حال اولین نسخه های Doom را برای ما ایجاد کند که باعث می گردد این عنوان را یک رتروی واقعی به شمار بیاوریم! جالب است بدانید خود بازی هم با موتور گرافیکی Quake 1 ساخته شده است! تیراندازی اول شخص در یک محیط گرافیک پایین که در آن هیولاها و موجوداتی سد راهتان می شوند و البته موسیقی و صداگذاری 8 بیتی نیز از جذابیت های اصلی بازی به شمار می فرایند. تجربه این بازی مثل این است که در سال 2021 بخواهید Doom را برای اولین بار روی PS4 بازی کنید!

نبرد خان ها

قلعه! سرباز کماندار! کلماتی آشنا که بخشی از نوجوانی ما با آنها گذشت و یکی از بهترین بازی های شبیه ساز قلعه داری و استراتژی همزمان یعنی Stronghold را تعریف می نماید!

گرچه دنباله های بعدی آن اصلا به خوبی و جذابیت نسخه اول نبودند، ولی امیدواریم حالا Warlords این انتظار ما را پاسخ

مناسبی بدهد.

نبرد اینجا، نبرد خان هاست با فرماندهان سلطنتی و شوگان ها و به نوعی حالا دیگر وارد عصر ورود جنگ افزار گرم به عرصه نبرد شده ایم.

در حالی که فرماندهان و لشکر شما در میدان جنگ با دشمنان و متجاوزان و یاغیان هستند، شما باید قلعه خود را نیز مدیریت کنید تا مردم آذوقه، رضایت، امنیت و خلاصه زندگی اجتماعی مطلوبی داشته باشند. این بازی برای PC منتشر خواهد شد.

مجید رحمانی - طراح مرحله بازی/ کلیک ضمیمه روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 594

به "این کچل مخوف دوست داشتنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کچل مخوف دوست داشتنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید