با این اشتباهات پیاده روی نکنید

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران (پانا) - می توان گفت پیاده روی یکی از آسان ترین و در عین حال موثر ترین ورزش ها برای نگه داشتن تناسب اندام است، در صورتی که شما نحوه صحیح پیاده روی کردن را بدانید.

با این اشتباهات پیاده روی نکنید

اگر اخیراً برنامه ریزی نموده اید که در طول روز پیاده روی داشته باشید، بدانید که طرز صحیح پیاده روی، تا حد زیادی روی سلامت بدن شما موثر است و باعث می گردد که از بسیاری از بیماری ها و درد ها جلوگیری گردد. پیاده روی کردن یکی از در دسترس ترین راه چارهها برای داشتن بدنی سالم است و ورزشی است که به هیچ امکاناتی احتیاج ندارد. مهمتر از همه اینکه برای سلامت قلب، ریه، پا و بعلاوه میانه بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما از طرفی هم شاید فکر کنید که پیاده روی خیلی ساده است و احتیاج به در نظر گرفتن نکات خاصی ندارد اما جزئیات مهمی هستند که باعث می گردد شما یک پیاده روی سالم داشته باشید.

اشتباهات رایج ومخرب هنگام پیاده روی

اشتباهاتی که انجامشان باعث میگردد، نه تنها پیاده روی شما مفید نباشد بلکه باعث آسیب به سلامت هم میگردد. با ما در این بخش از نمناک همراه شوید تا با این اشتباهات که ممکن است شما هم مرتکب شوید، بیشتر آشنا گشت.

نگاه کردن به سمت پایین

اگر شما پیاده روی می کنید و مدام گردن خود را به سمت پایین می آورید و در حال چک کردن پیغام ها یا تماس هایتان هستید، بدانید که بدترین کار ممکن را انجام داده اید، زیرا گردن شما صاف نیست و این باعث می گردد که فشار زیادی به آن وارد گردد. معمولا این افراد به شانه درد، گردن درد و درد قسمت بالای کمر دچار می شوند؛ بنابراین بهتر است که گردن تان را صاف نگه دارید و خم نکنید.

قدم های سنگین

ورزش هایی مثل پیاده روی برای تقویت عضلات ماهیچه، استخوان و مفصل بسیار مهم است اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید. پیاده روی هم اگر بیش از حد باشد، تبدیل به یک ورزش سنگین خواهد شد که برای بدن مضر است. پس قدم های سبک بردارید و بیش از حد به بدن تان فشار وارد نکنید.

گام های خیلی بلند

برخی از افراد می خواهند سرعت پیاده روی خود را افزایش دهند؛ بنابراین گام های خیلی بلند بر می دارند و فکر می نمایند که با انجام این کار پیاده روی سریع تر و سالم تری خواهند داشت اما مطمئن باشید که این کار اشتباه است. گام های خیلی بلند باعث می گردد که احتمال زمین خوردن تان افزایش پیدا کند. بعلاوه مفصل زانو، لگن و قوزک پا خیلی تحت تاثیر و فشار قرار می گیرند.

متمایل شدن انگشت پا به سمت بیرون

اگر پای خود را بیش از حد احتیاج باز می کنید و انگشت پایتان به سمت بیرون بدن شما متمایل می گردد، بدانید که بدنتان در حال پیاده روی موازی نیست و اشتباه نموده اید و قطعاً به شما فشار و استرس بالایی وارد خواهد شد و احتمال آسیب، افزایش پیدا می نماید.

یاری نگرفتن از میان تنه

بسیاری از افراد فکر می نمایند که هنگام پیاده روی فقط باید از پاهای خود یاری بگیرند و در نتیجه خیلی به پاهایشان فشار می آورند؛ اما بهتر است که هنگام پیاده روی از میان تنه تان هم یاری بگیرید و کمی روی شکم تان هم تمرکز کنید.

یاری نگرفتن از دستان

پیاده روی بیشتر قسمت پایین بدن را درگیر می نماید اما دست های شما هم نقش مهمی دارد. باید یاد بگیرید که هنگام پیاده روی دستان خود را بی حرکت نگه ندارید و از آن ها هم یاری بگیرید تا جریان خون در دست های شما هم به راه بیفتد.

چرا فرم بدن در پیاده روی اهمیت دارد؟

همانطور که قبلاً هم گفتیم؛ همه چیز به خود شما بستگی دارد. پیاده روی می تواند برای برخی از افراد یک حرکت پیچیده وسخت باشد و برای برخی دیگر راحت محسوب گردد اما در کل پیاده روی صحیح، آن چیزی است که تعادل بدنی شما را از نوک پا تا گردن و شانه ها حفظ کند.

هنگامی که سن افراد بالا می رود؛ تغییراتی در بدن ایجاد می گردد و مکانیسم راه رفتن و پیاده روی هم در آنها تغییر می نماید. به عنوان مثال آسیب به زانو در سن پیری باعث می گردد که شما مدل راه رفتن تان تغییر کند، بدون این که خودتان متوجه شوید یا اگر چاق باشید، طرز راه رفتن شما دوباره متفاوت خواهد شد و شاید تعادل کم تری را احساس کنید اما اگر یاد بگیرید که روی سالم بودن پیاده روی تمرکز کنید، قطعاً بیشتر از اثرات مثبت آن بهره مند خواهید شد.

فواید پیاده روی سالم

پیاده روی سالم باعث می گردد که استخوان های قوی تری داشته باشید، قلب و ریه شما سالم تر باشد؛ استرس کم تری را احساس کنید، سطخ اندورفین که هورمون شادی است در بدن شما بالاتر برود و به طور کل خواب با کیفیت تری داشته باشید.

کافی است که در طول روز 10 الی 15 دقیقه بعد از ناهار پیاده روی کنید تا احساس سرزندگی و شادابی دوباره به شما غلبه کند.

پیاده روی بعلاوه برای کاهش چربی شکم هم روش مناسبی است و برای کسانی که می خواهند وزن کم نمایند، هم راه چاره خوبی است و توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1104

به "با این اشتباهات پیاده روی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اشتباهات پیاده روی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید