بحران کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در تربت جام جدی است

به گزارش مجله گیلاسفا، مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: کمبود فضای آموزشی استاندارد و نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید در این شهرستان جدی است.

بحران کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در تربت جام جدی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

علیرضا اسلامی نژاد مدیر اموزش و پرورش تربت جام در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید به همت خیرین مدرسه ساز و مساعدت های اداره کل نوسازی حدود 124 کلاس افتتاح شده و مابقی قرار است تا مهرماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

او اضافه کرد: براساس درخواست قانون بودجه سال گذشته، دستور صریح مقام عالی وزارت، احقاق حق آموزش و پرورش و اولیا دانش آموزان، پیگیری های لازم در سطح شهرستان و استان توسط حقوقی استان صورت گرفته است و خوشبختانه تصمیم نامه استانداری خراسان رضوی مبنی بر پرداخت اجور معوقه و تخلیه فضای دانشکده کشاورزی ابلاغ شده است.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد: فضای آموزشی مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری حدود 10 سال است بدون قرارداد و پرداخت اجاره بها و علیرغم احتیاج شدید آموزش و پرورش در اختیار دانشکده کشاورزی بوده است و با برگرداندن این فضای آموزشی حدود 700 دانش آموز تربت جامی که بدلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به ثبت نام در مدارس غیردولتی و یا استفاده از سرویس مدارس می شوند، مشکلشان حل گردد و می توانند از این فضا استفاده بهینه داشته باشند.

اسلامی نژاد اعلام کرد: آموزش و پرورش شرایط اقتصادی مناسبی ندارد و برای برطرف مسائل مدارس برای بهسازی و آماده سازی کلاس ها در تابستان سال جاری و برای اولین بار طرح ابتکاری در مسیرمهر با استفاده از ظرفیت شوراها، دهیاران کلید خورد و به منظور پروژه مهرعملیات بهسازی مدارس توسط فرهنگیان کوششگر و داوطلب به صورت رایگان انجام می گردد و در قالب این طرح جهادی هر هفته یک مدرسه در روستا های محروم منطقه در دستور کار بهسازی قرار می گیرد.

او توضیح داد: استفاده از کانکس برای دانش آموزان در داخل شهر و روستا یک فاجعه است، دانش آموز و معلم در سرما و گرما با مشکل عدیده روبرو می شوند. ما کوشش می کنیم تا با مساعدت نوسازی استان و همت خیرین مدرسه ساز، سرانه فضای آموزشی شهرستان را ارتقا دهیم.

/ز. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 114

به "بحران کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در تربت جام جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در تربت جام جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید