بریتانیا نقاشی ارزشمند پل سزان را به طور موقت ممنوع الخروج کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بریتانیا نقاشی ارزشمند پل سزان را به طور موقت ممنوع الخروج کرد.

بریتانیا نقاشی ارزشمند پل سزان را به طور موقت ممنوع الخروج کرد

دولت بریتانیا خروج تابلو نقاشی قرن نوزدهمی پل سزان را که مدت طولانی از سال 1980 به گالری کورتالد در لندن امانت داده شده بود، موقتا ممنوع نمود. این تابلو نقاشی چشم انداز که Hattenville نام دارد، در سال 1882 به وسیله پل سزان، نقاش مشهور فرانسوی خلق شد و ارزش آن 10 میلیون پوند معادل 13 میلیون دلار برآورد شده است.

این تابلو نقاشی یکی از چندین اثر هنری ارزشمندی است که در سال گذشته ممنوعیت خروج در بریتانیا بر روی آن اعمال شد. سیاست دولت بریتانیا به موسسات عمومی اجازه می دهد مهلتی برای جمع آوری بودجه مورد احتیاج به منظور خرید این تابلو نقاشی سزان فراهم گردد.

یکی از موسسات هنری بریتانیا باید تا سرانجام جولای هزینه مورد احتیاج برای نگه داشتن این اثر در داخل مرزهای بریتانیا را فراهم کند.

این تابلو نقاشی رنگ روغن یکی از چهار اثر هنری است که این هنرمند فرانسوی از چشم انداز های نورماندی در فرانسه خلق کرد. این نقاشی نخستین بار به وسیله ویکتور شوکیه، یک مجموعه دار مهم آثار امپرسیونیست قرن نوزدهم خریداری شد. بعد از مدتی، این نقاشی در سال 1937 به ساموئل کورتالد، مجموعه دار بریتانیایی و بنیانگذار موسسه هنری کورتالد رسید. در طول زمان، این نقاشی بین مجموعه داران خصوصی دست به دست شد تا اینکه به مالکیت مالک ناشناس کنونی عایدی.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1243

به "بریتانیا نقاشی ارزشمند پل سزان را به طور موقت ممنوع الخروج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا نقاشی ارزشمند پل سزان را به طور موقت ممنوع الخروج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید