بقعه ویس القرن کرمانشاه بازسازی می شود

به گزارش مجله گیلاسفا، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بقعه ویس القرن کرمانشاه بازسازی می شود.

بقعه ویس القرن کرمانشاه بازسازی می شود

محمدرضا سهیلی در بازدید از بقعه ویس القرن شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: حضرت ویس القرن از چهره های شاخص جهان اسلام است که مورد احترام اهل تشیع و اهل سنت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، اضافه نمود: این بقعه متبرکه با توجه به اینکه بنای آن در فهرست میراث ملی کشور نیز به ثبت رسیده، در سالیان اخیر به مرور زمان دچار آسیب هایی شده که بازسازی اضطراری آن در اعتبارات 1401 لحاظ خواهد شد.

او ادامه داد: این آرامگاه با توجه به اینکه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی استان است، محوطه آن نیازمند ساماندهی است که امیدواریم با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه بتوان یک طرح جامع ساماندهی در این مجموعه اجرا کرد و حتی سرمایه گذارانی را برای حضور در منطقه مجاب کرد.

سهیلی شرح داد: همچنین ارتفاعات ویس با توجه به اینکه یکی از سایت های اصلی پرواز پارگلایدر غرب کشور در آن فعال است، به لحاظ گردشگری ورزشی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او تاکید کرد: از سرمایه گذارانی که تمایل به حضور و فعالیت در این منطقه داشته باشند، با روی گشاده استقبال می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اظهار کرد: منطقه ویس القرن با توجه به حضور بقعه مبارکه، سایت پروازی پاراگلایدر، نزدیکی به سراب یاوری و تالاب هشیلان این ظرفیت را دارد که به یکی از قطب های گردشگری شهرستان کرمانشاه تبدیل شود.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1327

به "بقعه ویس القرن کرمانشاه بازسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقعه ویس القرن کرمانشاه بازسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید