بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید

به گزارش مجله گیلاسفا، حتی سختگیرانه ترین طرفداران سینما هم نمی توانند دربرابر تماشای فیلم های اکشن، مقاومت نمایند. داستان ساده، هیجان تمام نشدنی، روایت بدون دغدغه و از همه مهم تر صحنه های سرگرم نماینده از ویژگی های مهم فیلم های اکشن است که هر تماشاگری را به راحتی جذب می نماید. سینمای اکشن، محبوب ترین فیلم های جهان را به طرفداران بی شمارش هدیه می دهد. برای پی بردن به این حقیقت، تنها کافی است به لیست پرفروش ترین فیلم های سال نگاهی بیاندازید.

بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید

اما پیش از آنالیز لیست پرفروش ترین فیلم های سال، ابتدا بهترین فیلم های اکشن سال را آنالیز کنید. مطمئنا از شباهت این دو لیست، تعجب می کنید.

(تعقیب سرد) Cold Pursuit

نمره منتقدان: 70 از 100

لیام نیسون یکی از مشهورترین قهرمانان فیلم های اکشن است. سال جاری هم شاهد حضور او بر روی پرده های نقره ای سینما بودیم و فیلم تعقیب سرد یکی از جذاب ترین آثار او لقب می گیرد. مردی به نام نلز کاکسمن پس از مرگ پسرش، دچار آشوبی درونی می گردد. او در کوشش است تا عاملان اصلی این حادثه را پیدا کند. فیلم شباهت بسیاری با بیشتر فیلم های لیام نیسون دارد اما جذابیت ویژه خودش را حفظ می نماید.

(مرز سه گانه) Triple Frontier

نمره منتقدان: 72 از 100

گروهی از اعضای نیروهای ویژه ارتشِ آمریکا پس از بازنشستگی هنوز هم فعالیت می نمایند. آن ها برای یک پروژه پیچیده به آمریکای جنوبی سفر می نمایند. این ماموریت به هیچ نهاد و کشوری وابسته نیست و صرفا قرار است شرایط اقتصادی آن ها را برای همواره تغییر دهد. این گروه تصمیم دارند با غارت منابع یک کارتل مشهور، ثروت عظیمی را تصاحب نمایند. نباید فراموش کنید که مرز سه گانه نه تنها یکی از بهترین فیلم های اکشن سال بلکه یکی از پرستاره ترین آن ها است.

(آلیتا: یک فرشته جنگ) Alita: Batlle Angel

نمره منتقدان: 60 از 100

دانشمندی توانا و باهوش یک روبات نابودشده به نام آلیتا را در میان زباله ها پیدا می نماید. این روبات که شکل و شمایل انسانی دارد، تقریبا هیچکدام از خاطرات گذشته اش را به یاد نمی آورد. آلیتا در ابتدا مهربان و آرام به نظر می رسد. اما زمانی که درگیر مبارزه با مجرمان می گردد، هویت واقعی اش را نمایان می نماید. او یک روبات قاتل است. این فیلم با انیمیشنی متفاوت با بیشتر آن چه تا امروز تماشا نموده اید، به یکی از جذاب ترین تجربه های سینمایی شما تبدیل می گردد.

(جان ویک 3) John Wick 3

نمره منتقدان: 90 از 100

فیلم های جان ویک تقریبا متفاوت ترین آثار تاریخ سینمای اکشن لقب می گیرند. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، این فیلم ها هویت تازه ای به فیلم های اکشن تقدیم کردند که برای سال ها در ذهن ها باقی می ماند. برای تماشای قسمت سوم جان ویک ابتدا دو فیلم ابتدایی را تماشا کنید. سپس از خشونت اغراق آمیز اما باورپذیر این فیلم، لذت ببرید.

(فورد در برابر فراری) Ford V Ferrari

نمره منتقدان: 92 از 100

فیلم های اتومبیل محور جذابیت ویژه ای دارند که پیداکردن آن در سایر فیلم های اکشن تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. این فیلم که داستانی براساس واقعیت دارد، رقابت میان دو تولیدنماینده مشهور اتومبیل های قدرتمند یعنی فورد و فراری را به تصویر می کشد. فیلم با یاری بازیگران مطرحی مانند مت دیمون و کریستین بیل، یکی از عناوین تحسین شده سال بود که شاید کم تر به آن پرداخته شده است.

(ترمیناتور: سرنوشت تاریک) Terminator: Dark Fate

نمره منتقدان: 70 از 100

مجموعه فیلم های ترمیناتور برای دوست داران فیلم های اکشن یک عنوان خاطره انگیز هستند. آرنولد شوارزنگر در این فیلم ها، عیار واقعی سینمایی اش را نشان داد و برای سال ها بخش مهمی از آن بود. سرنوشت تاریک بازگشت دوباره ای به ریشه های واقعی مجموعه فیلم های ترمیناتور است که هرگز طرفداران دو فیلم ابتدایی این مجموعه را ناامید نمی نماید.

(رمبو: آخرین خون) Rambo: Last Blood

نمره منتقدان: 27 از 100

اگرچه سیلوستر استالونه بیشتر با فیلم ها و شخصیت راکی شناخته می گردد اما درخشش او در فیلم های رمبو تقریبا فراموش نشدنی است. او در پنجمین و احتمالا آخرین قسمت از حضورش در نقش رمبو، یک بار دیگر خاطرات فیلم های قدیمی این شخصیت را زنده می نماید.

(تندرست) The Bouncer

نمره منتقدان: 80 از 100

ژان کلود ون دام در شرایطی مشابه با سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر یکی از اساطیر زنده سینمای اکشن است. متاسفانه او در چند سال اخیر، صرفا در فیلم های ضعیف حاضر بوده و عنوان قابل دفاعی در کارنامه اش نداشته است. اما تندرست متفاوت ترین فیلم چند سال اخیر ون دام لقب می گیرد. او در این فیلم نقش نگهبانی را برعهده گرفته که در یک درگیری، راهی زندان می گردد. حالا باید با پلیس همکاری کند تا هم از زندان آزاد گردد و هم حق حضانت دختر کوچکش را به دست بیاورد.

(اهل قطب) Polar

نمره منتقدان: 20 از 100

پیش تر به قدرت و تاثیرگذاری فیلم های جان ویک در دنیای عناوین اکشن اشاره کردیم. قطبی یکی از مشهورترین عناوینی است که تحت تاثیر جان ویک قرار گرفته و داستانی مشابه به آن دارد. یک قاتل بازنشسته پس از مدتی سرافکندگی خودش را پیدا می نماید و متوجه می گردد در لیست قتل چندین مزدور قرار گرفته است. اما انگیزه به قتل رساندن او در زندگی حرفه ای اش وجود دارد.

(سریع و خشن تقدیم می نماید: هابز و شاو) Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

نمره منتقدان: 67 از 100

طرفداران فیلم های سریع و خشن علاقه خاصی به دو شخصیت به نام هابز و شاو دارند. این دو قهرمان عضلانی با توانایی های ویژه ای که دارند، تقریبا هر ماموریتی را با پیروزیت مدیریت می نمایند و با پیروزی به خاتمه می رسانند. اما در فیلم اختصاصی آن ها، تقریبا یک چالش غیرقابل پیش بینی وجود دارد. دواین جانسون، جیسون استاتهام، ادریس البا و ونسا کربی ستارگان اصلی این فیلم هستند. اگر فیلم های قبلی مجموعه سریع و خشن را تماشا کنید، این فیلم به مراتب جذابیت بیشتری برای شما دارد.

(انتقام) Avengement

نمره منتقدان: 86 از 100

کین یک زندانی مجرم است که برای عیادت از مادرش، زندان را ترک می نماید. او پیروز می گردد پلیس ها را تنها بگذارد و از بازگشت دوباره به پشت میله های زندان فرار کند. اما وقتی در یک رستوران خاطرات زندگی اش را بازگو می نماید، ناگهان متوجه می گردد حقایق تلخی وجود دارد که او از آن ها بی اطلاع بوده است. بنابراین با یک اکشن واقع گرایانه روبرو هستیم که هرگز به تماشاگرش توهین نمی نماید. شاید باور نکنید اما بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند انتقام یکی از بهترین فیلم های اکشن سال بوده که متاسفانه اصلا شناخته شده نیست.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 357

به "بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید